پیش‌بینی تولید بیش از 1 هزار تن ماهی گرم‌آبی در ایلام

دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
پیش‌بینی تولید بیش از 1 هزار تن ماهی گرم‌آبی در ایلام

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از شروع رهاسازی بچه‌ماهی در مزارع پرورش ماهیان گرم آبی و استخرهای دو منظوره این استان خبر داد.

مهندس رضا سلیمانی اظهار کرد: با توجه به فعالیت بیش از 160 مزرعه و استخر دو منظوره پرورش ماهیان گرم آبی با تولید بیش از 760 تن در سال 95 در سطح استان، از ابتدای ماه جاری عملا به منظور رونق تولید و اشتغالزایی کار رها سازی بچه ماهیان گرم آبی در سطح مزارع و استخرهای دو منظوره شروع شد .

سلیمانی افزود: در آغاز این فعالیت در استخرهای دو منظوره در شهرستان مهران با رها سازی 10 هزار قطعه در یک باب استخر دو منظوره به مساحت یک هکتار شروع شد .

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اضافه کرد: در مزارع نیز در شهرستان ملکشاهی در یک واحد مزرعه گرم آبی به مساحت بیش از 3 هکتار با رها سازی 20 هزار قطعه بچه ماهی این کار کلید خورد .

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در پایان این دوره پرورش یعنی اوایل مهرماه سال جاری بیش از 1100 تن انواع ماهی گرم‌آبی (کپور، فیتوفاگ، امور، بیگ‌هد) از کل مزارع و استخرهای دو منظوره گرم‌آبی برداشت ماهی صورت گیرد

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید