کاهش تعرفه بیمه و ایجاد شرایط تقسیط برای پرورش دهندگان میگو در گرگان

چهار‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
کاهش تعرفه بیمه و ایجاد شرایط تقسیط برای پرورش دهندگان میگو در گرگان

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان گفت: دراجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی برای ارتقای سطح تولید و تامین امنیت غذایی،نقش صندوق بیمه کشاورزی در تضمین سرمایه گذاری توسط فعالان اقتصادی و کاهش مخاطرات، بیمه مزارع پرورش دهندگان ضروری است

در جلسه که با حضور مشرقی کارشناس اداره کل بیمه دام، طیور و آبزیان صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور و با هماهنگی صندوق بیمه کشاورزی استان، نماینده اداره کل دامپزشکی و جمعی از پرورش دهندگان میگو استانامروز(۶ اردیبهشت) برگزار شد، محمود سقلی با اشاره به مهم بودن مسئله بیمه در روند کاری هر چه بهتر مجتمع پرورش میگو گمیشان بیان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، اداره کل شیلات گلستان نیز سعی در برداشتن گام های موثری در مسیر عملی نمودن هر چه بهتر این مهم دارد.

وی با اشاره بر اهمیت بیمه مزارع و نقش صندوق بیمه کشاورزی در تضمین سرمایه گذاری و ضریب امنیت فعالان اقتصادی مطالبی خاطر نشان کرد: بیمه یکی از مهم ترین مسائل در جهت تضمین سرمایه گذاری است که می توان با آن ضریب امنیت پرورش دهندگان میگو استان را بالا برد.

سقلی یادآور شد:بیمه محصولات کشاورزی به ارتقا کارایی عوامل تولید و جبران خسارات ناشی از ریسک پذیری و افزایش ضریب امنیت و اطمینان کمک می کند.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان گفت: طی پی گیری متعدد از سوی ریاست محترم سازمان شیلات ایران در سال گذشته، کاهش تعرفه بیمه گذار و ایجاد شرایط تقسیط، در جهت افزایش راندمان محصول و سهولت کار پرورش دهندگان میگو، از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی ایران مورد اجرا قرار خواهد گرفت.

همچنین در ادامه این جلسه کارشناس بیمه صندوق کشاوزی کشور با تاکید بر همکاری و تلاش همه جانبه صندوق در توسعه بیمه و تولید پایدار در تامین امنیت غذایی کشور، گزارشی در خصوص وضعیت بیمه آبزیان خاصه میگو در کشور ارائه کرد.

گفتنی است در پایان این نشست، با توزیع فرمهای تکمیلی ثبت نام بیمه بین پرورش دهندگان، شرایط بیمه میگو پرورشی در سال 1396 اعلام و کلیه اطلاعات مور نیاز در خصوص وضعیت بیمه و خدمات آن، توسط کارشناس بیمه کشور به حاضرین ارائه شد

منبع : شبستان

دیدگاه خود را بیان کنید