تولید ماهیان زینتی گرم آبی در چهارمحال و بختیاری

یک‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
تولید ماهیان زینتی گرم آبی در چهارمحال و بختیاری

کارشناس تولید و پرورش شیلات و آبزیان چهارمحال وبختیاری از تولید ماهیان زینتی گرم آبی (اسکار) نخستین بار در این استان خبر داد.

مصیب کبیری روز یکشنبه از تولید سالانه بیش از 300 هزار قطعه ماهی زینتی در7 مزرعه پرورش ماهی این استان خبر داد و گفت: با تجهیز و راه اندازی مزرعه پرورش ماهی زینتی گرم آبی در روستای 'خوی' بخش لاران شهرستان شهرکرد، میزان تولید و تنوع ماهی زینتی استان تا 340 هزار قطعه در سال افزایش می یابد.
وی ماهیان زینتی تولیدی استان را شامل؛ گونه های گلدفیش، سان فیش، آرونا، آنجل و اسکار دانست و اظهار کرد: تولید ماهیان زینتی استان در دولت یازدهم از 20 هزار به 340 هزار قطعه افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده تا پایان برنامه ششم توسعه، تولید ماهیان زینتی این استان به 500 هزار قطعه می رسد.
وی افزود: این افزایش تولید در راستای عملیاتی شدن طرح های اقتصاد مقاومتی برای تقویت مشاغل خانگی، پرورش و نگهداری ماهیان زینتی است.
وی نبود بازاریاب خارجی برای ماهیان زینتی استان را عمده مشکلات بهره برداران عنوان کرد و گفت: در صورت معرفی محصول تولیدی استان به کشورهای حوزه خلیج فارس، امکان صادرات بخشی از ماهیان زینتی مرغوب و بازارپسند استان ممکن می شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود، سالانه با تولید بیش از 23 هزار تن ماهی قزل آلا، رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور را دارد.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید