ظرفیت تولید یک میلیون تن ماهی در قفس در کشور

یک‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۴ بازدید
ظرفیت تولید یک میلیون تن ماهی در قفس در کشور

رییس سازمان شیلات کشور در رشت اعلام کرد: تاکنون ۵۰۰ قفس پرورش ماهی با ظرفیت تولید ۲۵ هزار تن ماهی در سواحل کشور نصب شده است.

مرکز گیلان رییس سازمان شیلات امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان با بیان اینکه بر اساس مطالعات امکان تولید یک میلیون تن ماهی در قفس در سواحل شمال و جنوب کشور وجود دارد گفت: هم اکنون ۵۰۰ قفس با ظرفیت تولید ۲۵ هزار تن ماهی در کشور نصب شده است که امسال با اضافه شدن قفس های جدید این ظرفیت به 10 هزار تن دیگر افزایش می یابد.

حسن صالحی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه برای تولید ۲۰۰ هزار تن ماهی در قفس هدف گذاری شده است افزود : سهم گیلان از این میزان تولید ۲۰ تا ۲۵ هزار تن خواهد بود.
وی همچنین به عزم جدی دولت برای افزایش صادرات آبزیان هم اشاره کرد و گفت: پارسال ۱۴ میلیون دلار آبزیان صادر شد که در ۴ ماه نخست امسال ۶۰ درصد افزایش یافته است.
استاندارگیلان هم با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت دریا برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: پرورش ماهی در قفس گامی مهم و اساسی در این زمینه است.
محمد علی نجفی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح پرورش ماهی در قفس از رفع موانع سر راه اجرای این طرح در استان خبر داد و افزود: محدودیت زمین، طولانی شدن روند پرداخت تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران بخش خصوصی از مشکلاتی است که بزودی رفع می شود.

وی درپایان با قدردانی از اطلاع رسانی به موقع و مناسب صدا و سیما در سیل 2 روز گذشته گفت: خسارت سیل 2 روز گذشته که به بیش از هزار مسکن شهری و روستایی در 2 شهرستان لنگرود و لاهیجان خسارت وارد کرد 60 میلیارد ریال خسارت وارد کرد

منبع : صداو سیما

دیدگاه خود را بیان کنید