ممنوعیت صید ماهی در رودخانه‌های شهرستان پارس‌آباد

شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۴۹ بازدید
ممنوعیت صید ماهی در رودخانه‌های شهرستان پارس‌آباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد گفت: صید آبزیان در رودخانه‌های شهرستان پارس‌آباد ممنوع اعلام گردیده و با کسانی که قانون را زیرپا بگذارند برخورد قانونی خواهد شد.

هاشم میرزانژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران از دستگیری 2 صیاد متخلف در شهرستان پارس‌آباد که با استفاده از شوکر برقی اقدام به صید آبزیان می‌کردند خبر داد و اظهار کرد: این صیادان با استفاده از دستگاه شوکر برقی اقدام به صید ماهی در رودخانه ارس می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه دستگیری این متخلفان با کمین و تلاش 10 ساعته همکاران محقق شده است، افزود: با دستگیری این افراد، ادوات مختلف برقی و 1 دستگاه الکترو شوکر، 1 عدد قایق بادی و سایر تجهیزات جانبی صید کشف گردید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد تصریح کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد به صورت مداوم و مستمر در حال انجام گشت و صیانت از محیط زیست منطقه هستند.

میرزانژاد خاطرنشان کرد: دستگاه‌های شوکر برقی و استفاده از وسایل برقی برای شکار غیرمجاز و غیرقانونی بوده و باعث تلف شدن آبزیان مختلف و ایجاد مشکل در تنوع زیستی و اکوسیستم طبیعی خواهد شد، به همین دلیل استفاده از هرگونه جریان برقی برای صید کاملا ممنوع می‌باشد.

وی یادآور شد: صید هر گونه ماهی در رودخانه‌های شهرستان پارس‌آباد ممنوع اعلام گردیده و با کسانی که قانون را زیرپا بگذارند برخورد قانونی خواهد شد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید