تولید ماهیان خوراکی در استان قزوین 22 درصد رشد پیدا کرد

شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
تولید ماهیان خوراکی در استان قزوین 22 درصد رشد پیدا کرد

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در سال گذشته تولید ماهیان خوراکی در استان نسبت به سال 94، 22 درصد رشد داشت.

ایرج رحمانی روز شنبه افزود: در سال گذشته سه هزار و 288 تن ماهی خوراکی در استان تولید شد، در حالی که این رقم در سال قبل از آن 2 هزار و 288 تن بود.
این مسئول گفت: با سه هزار و 288 تن تولید و پرورش انواع ماهیان خوراکی در سال قبل در استان، نسبت به برنامه تدوین شده در حوزه تولید نیز 6 درصد بیشتر پیش رفتیم.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از سه هزار و 288 تن ماهی خوراکی تولید شده در استان 2 هزار و 564 تن مربوط به ماهیان سردآبی، 703.5 تن مربوط به ماهیان گرمابی و 20.6 تن نیز مربوط به ماهیان خاویاری بوده است.
به گفته وی، در سال گذشته 58 واحد تولید و پرورش ماهیان خوراکی در قزوین فعال شدند که این موضوع در رشد تولید ماهی در استان تاثیر گذار بود.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: تقریبا همه ماهیان خوراکی تولید شده در استان توسط هم استانی ها مورد مصرف قرار می گیرد.
رحمانی همچنین از فعالیت 80 واحد پرورش ماهیان زینتی در استان خبر داد و گفت: امسال پیش بینی می کنیم 27 میلیون قطعه انواع ماهی زینتی در قزوین پرورش داده و تولید شود.
وی در پایان اظهار کرد: قزوین در زمینه پرورش و تولید ماهیان زینتی رتبه سوم کشور را دارا است.
257 واحد پرورش و تولید ماهیان خوراکی در استان قزوین مشغول به فعالیت هستند

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید