پرداخت30میلیارد ریال تسهیلات به پرورش دهندگان ماهی در خراسان شمالی

شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۴ بازدید

پرداخت30میلیارد ریال تسهیلات به پرورش دهندگان ماهی در خراسان شمالی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 30 میلیارد ریال تسهیلات برای تولیدکنندگان و پرورش دهندگان ماهی در این استان پرداخت شده است.

محمدعلی مصباحی شنبه اظهار کرد: در این راستا، 60 میلیارد ریال تسهیلات برای استفاده پرورش دهندگان ماهی به بانک های سینا، صندوق توسعه ملی، کارآفرینی و مهر امید معرفی که 50 درصد آن پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه تسهیلات مزبور در بخش آبزیان و امور شیلات استان خراسان شمالی برای 37 نفر در نظر گرفته شده است، گفت: به هر متقاضی از یک میلیارد ریال تا 10 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت خواهد شد.
مصباحی شرایط پرداخت تسهیلات برای پرورش دهندگان و تولید کنندگان ماهی در این استان را با کارمزد 4 درصد، 8 درصد و برخی 18 درصد عنوان کرد و افزود: پرداخت تسهیلات با کارمزد 18 درصد برای تولیدکنندگان پرورش ماهی فقط ضرر است و استقبال در این خصوص بسیار کم است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تسهیلات پرداخت شده برای خرید بچه ماهی، توسعه و احداث پرورش ماهی می باشد که 25 درصد از تسهیلات آورده متقاضی با اقساط 36 ماهه و بالاتر است.
به گفته مصباحی استان خراسان شمالی 95 استخر ذخیره پرورش ماهی سردآبی دارد که از این تعداد 75 استخر با ظرفیت تولید سالانه هزار و 200 تن مجوز دارد.
در استان خراسان شمالی 6 هزار و 250 منبع آبی شامل رودخانه، چشمه، قنات و سد وجود دارد

منبع ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید