جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی برگزار شد

سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی برگزار شد

سومین جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی با حضور مسئولان و فعالان پرورش ماهی در گرمی برگزار شد

سید آرمان واعظی در جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی که در گرمی برگزار شد، هدف از برگزاری جشنواره پخت ماهی در این شهرستان را آموزش و ترویج روشهای مختلف پخت و فرهنگ مصرف آن در بین مردم خواند و گفت: با گذشت زمان و تقویت فرهنگ مصرف ماهی، میزان مصرف سالانه آن باید به بیش از 11 کیلوگرم سرانه کشور برسد.

واعظی گفت: مصرف این غذای ارزشمند امروزه به عنوان یک دارو و یک آنتی بیوتیک در علم تغذیه مطرح است و به دلیل داشتن منبع سرشار امگا سه باعث انسداد رگها نمی شود و مصرف کننده را از بسیاری از خطرات جانی همچون سکته قلبی و تپش قلب و گرفتگی عروق و انباشتگی چربی در بدن در امان نگه می دارد .

این مقام مسنول درادامه سخنان خود افزود: در سطح شهرستان گرمی 39 مزرعه خرد و بزرگ در زمینه پرورش ماهی در حال حاضر فعال هستند. در سال گذشته 504 تن انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی در شهرستان گرمی تولید شد. 250 هزار قطعه تخم چشم زده و 200 هزار قطعه ماهی سردآبی در این شهرستان در سال گذشته تولید شده است.

وی گفت: شهرستان گرمی رتبه چهار را در بین شهرستانهای استان به خود اختصاص داده است. در منطقه گرمی با توجه به اینکه منابع آبی قابل ملاحظه ای دارد، برنامه ریزی شیلات استان نیز بر این است که این شهرستان را به عنوان یکی از سه شهرستان برتر استان در تولید انواع ماهیان سرد آبی و گرم آبی تبدیل کند.

وی گفت: پیش بینی می شود که میزان تولید ماهیان سردآبی و گرم آبی در این شهرستان نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته باشد.

او گفت: هدف عمده ای که از برگزاری این جشنواره دنبال می کنیم افزایش میزان مصرف سرانه ماهی در شهرستان گرمی است هر کشوری در مصرف ماهی شاخص مربوط به خود را دارد میزان متوسط سرانه ماهی در ایران یازده و نیم کیلوگرم است در حالیکه این میزان در کشوری مثل ژاپن 80 کیلوگرم است.

لازم به توضیح است در پایان این جشنواره بر اساس رای هیئت داوران سرکار خانم شهناز حاجی زاده ؛ منیژه فیروزی و راضیه اصلی به ترتیب رتبه های اول تا سوم این جشنواره را در زمینه بهترین آشپزپخت ماهی به خود اختصاص دادند.

منبع : آذرسلام

دیدگاه خود را بیان کنید