سنجش فاکتورهای شیمیایی آب استخرهای پرورش ماهیان گرم‌آبی نهبندان

چهار‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۲ بازدید
سنجش فاکتورهای شیمیایی آب استخرهای پرورش ماهیان گرم‌آبی نهبندان

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: بازدیدهای دوره‌ای از استخرهای پرورش ماهی با هدف نظارت و کنترل بهداشتی مراکز پرورش آبزیان موجود در شهرستان نهبندان انجام می‌شود.

محمد راه‌انجام صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازدیدهای دوره‌ای از استخرهای پرورش ماهی با هدف نظارت و کنترل بهداشتی مراکز پرورش آبزیان موجود در شهرستان نهبندان انجام می‌شود، اظهار داشت: با شناخت ویژگی‌های آب می‌توان برای بهره‌برداری هر چه بهتر از منابع یک منطقه برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: علاوه بر بازدیدهای دوره‌ای و اخذ نمونه‌های لازم در راستای پایش و کنترل بیماری‌های مزارع آبزی‌پروری، پرورش‌دهندگان قبل از آغاز دوره پرورش بایستی مجوز دامپزشکی در ارتباط با ورود آبزی به مزرعه را اخذ کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: آبزی‌پروران باید در اصلاح ساختار بهداشتی مزارع خود اهتمام جدی داشته باشند و هرگونه تلفات و موارد مشکوک در استخرهای خود را سریع به شبکه دامپزشکی اطلاع بدهند تا اقدام‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای لازم انجام گیرد.

راه‌انجام به نوع آزمایشات شیمیایی اشاره کرد و افزود: در این طرح اندازه‌گیری PH، تعیین میزان شوری آب، بررسی میزان گازها (اکسیژن ،آمونیاک) و مقدار مجاز سایر عناصر و ترکیبات( نیترات، نیتریت، کلر) موجود در آب برای پرورش ماهیان گرم‌آبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: نتایج آزمایشات فیزیکی و شیمیایی آب استخرهای پرورش ماهیان، پرورش‌دهندگان ماهی را به سمت یک فعالیت پرورشی ایده‌آل و با حداقل ریسک ممکن رهنمون می‌سازد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید