پیش بینی تولید ۱.۱ میلیون تن آبزیان در کشور

یک‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
پیش بینی تولید ۱.۱ میلیون تن آبزیان در کشور

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: پیش بینی می شود امسال بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن تولید آبزیان در کشور داشته باشیم.

حسن صالحی شنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بخش شیلات کشور روند توسعه خود را از نزدیک به چهار دهه ادامه داده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی صید کشور ۵۷ هزار تن بود، بیان کرد: این رقم امروز در سال ۹۵ به یک میلیون و ۷۰ هزار تن رسیده که از این میزان ۶۱۰ هزار تن از صید و مابقی از آبزی پروری است.


صادرات ۱۴ هزار تن میگو

معاون وزیر جهاد کشاورزی، ارزش محصولات شیلات کشور در سال گذشته را ۵۰۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: که از این میزان ۴۱۲ میلیون دلار آبزیان خوراکی بوده است.

صالحی همچنین از افزایش سرانه مصرف آبزیان در کشور از یک کیلو به ۱۰.۶ کیلوگرم در سال گذشته خبر داد و گفت: امروز ایران بزرگترین تولید کننده قزل آلا در آب شیرین دنیا بوده و رتبه آن در صید دریای خلیج فارس به تنهایی از همه کشورهای حوزه خلیج فارس بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بالغ بر ۲۳ هزار تن میگو پرورشی در کشور تولید شده است، بیان داشت: از این میزان ۱۴ هزار تن صادر شده است.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: همچنین در این مدت بالغ بر یک هزار تن گوشت ماهیان خاویاری و سه تن خاویار پرورشی در کشور تولید شده و برای نخستین بار به آمریکا و آمریکای شمالی صادر شده است.

فعالیت ۲۲۰ هزار نفر در بخش شیلات کشور

صالحی، پرورش ماهی در قفس را یکی از رویکردهای جدید وزارت جهاد کشاورزی دانست و افزود: این کار از ۵۰۰ قفس در آب های خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر آغاز و پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۰ از یک میلون و ۶۰۰ هزار تن آبزیان تولید شده در کشور ۲۰۰ هزار تن آن از طریق پرورش ماهی در قفص حاصل شود.

وی همچنین از فعالیت ۲۲۰ هزار تن در فعالیت های صیادی، آبزی پروری و زنجیره شیلات کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۱ هزار شناور در کشور مشغول به صید هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰ واحد صنعتی شامل کارخانه های کنسرو، غذای آبزیان، تولید میگو، پودر ماهی و ... در کشور مشغول به فعالیت هستند.

صالحی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن تولید آبزیان در کشور داشته باشیم، عنوان داشت: برای فعالیت های آبزی پروری ظرفیت های خوب و منابع تسهیلاتی مناسبی در نظر گرفته شده که علاقمندان می توانند از آن استفاده کنند

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید