اسکله شیلات گنجایش شناورهای باری ندارد

سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۶ بازدید
اسکله شیلات گنجایش شناورهای باری ندارد

به دلیل طراحی اسکله شیلات بندر دیر برای پهلوگیری شناورهای صیادی، این اسکله گنجایش شناورهای باری را ندارد

حمزه اعتماد بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته ساماندهی بندر دیر افزود: به دلیل طراحی اسکله شیلات بندر دیر برای پهلوگیری شناورهای صیادی، این اسکله گنجایش شناورهای باری را ندارد و باید طراحی مناسبی انجام داد.

وی افزود: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بهترین نقطه جغرافیایی برای پهلوگیری شناورهای باری پس از تخلیه کالا، اسکله روستای الی شمالی است که هم به لحاظ آب‌خور و هم به دلیل داشتن فضای مناسب می‌تواند بهترین گزینه جایگزین باشد.

فرماندار شهرستان دیر تصریح کرد: با وجود این که طی نشست‌های متفاوت، این موضوع بررسی شده و نتایج مثبتی نیز به همراه داشته اما به دلایلی تاکنون عملی نشده است که قبل از بروز هرگونه سانحه نیازمند تصمیم‌گیری برای این جابجایی هستیم.

اعتماد یادآور شد: تجربه دو آتش‌سوزی سال 94 بندر دیر و جمعه گذشته بندرکنگان نشان داد که هر لحظه امکان ایجاد حوادث در بندر دیر دور از انتظار نیست که نیازمند آمادگی هر چه بیشتر دستگاه‌های خدمت‌رسان هستیم.

وی یادآور شد: در تیرماه سال 94 آتش‌سوزی سبب از بین رفتن 19 شناور صیادی و سفاری با خسارتی معدل 11 میلیارد تومان شد و در جمعه گذشته نیز اسکله چندمنظوره بندرکنگان طعمه حریق شد که طی آن 13 لنج به همراه 12 قایق با جاگذاشتن خسارت 7 میلیارد تومانی از بین رفتند.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید