صید ماهیان یال اسبی در آبهای دیر بوشهر آغاز شد

چهار‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
صید ماهیان یال اسبی در آبهای دیر بوشهر آغاز شد

رئیس شیلات بندر دیر (dayyer) استان بوشهر گفت : صید ماهیان یال اسبی با ١١فروند کشتی کلاس طبس در صیدگاههای این شهرستان آغازشده است.

عقیل امینی روز چهارشنبه در حاشیه آغاز فصل صید ماهیان یال اسبی افزود: استفاده خوراکی از ماهیان یال اسبی در کشور ما حرام است اما به لحاظ داشتن ارزش اقتصادی صادراتی صید آن از منابع درآمدی صیادان این شهرستان است.
وی اضافه کرد: پارسال یک هزارو 280هزار تن ماهی یال اسبی به ارزش تقریبی سه میلیون و 200هزار دلاربه کشورهای آسیای شرقی و اروپایی از جمله چین صادر شد که امسال پیش بینی می شود به همین میزان صید شود.

رئیس شیلات بندردیر با اشاره به ارزش اقتصادی ماهیان یال اسبی اظهارداشت: این نوع ماهی از مهمترین منابع پروتئین دریایی است که در همه آبهای گرمسیری و نیمه گرمسیری از جمله خلیج فارس و دریای عمان فراوان یافت می شود.
وی در ارتباط با فرآوری این نوع صید یادآورشد: صید ماهیان یال اسبی تا 26 شهریور ماه ادامه دارد و صید حاصله با فرآوری و بسته بندی در کشتی های کلاس طبس برای صادرات به خارج از کشور انتقال می یابد.
بندردیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر و به عنوان بزرگ ترین بندر صیادی کشور به شمار می آید که در این بندر پنج هزار صیاد در قالب بهره بردار با استفاده از موتورلنج، قایق و کشتی به امر صید و صیادی می پردازند.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید