توزيع 40 هزار قطعه بچه‌ماهي كپور در استخر‌هاي پرورش ماهي همدان

پنج‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
توزيع 40 هزار قطعه بچه‌ماهي كپور در استخر‌هاي پرورش ماهي همدان

مدير شيلات و امور آبزيان جهاد كشاورزي استان همدان از رهاسازي 40 هزار قطعه بچه‌ماهي در 75 استخر پرورش ماهي در استان همدان خبر داد

علی دولو در همدان با بیان اینکه 40 هزار قطعه بچه‌ماهی در استخر پرورش ماهی در استان همدان رهاسازی شده است، اظهار کرد: این اقدام را طی دو مرحله انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه این 40 هزار قطعه بچه‌ماهی در 75 استخر جدید رهاسازی شده است، ادامه داد: در هر مرحله 20 هزار بچه‌ماهی در 35 استخر پرورش ماهی رهاسازی شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه بچه‌ماهی توزیع شده از نوع کپور بود، بیان کرد: این اقدام در راستای توسعه فعالیت‌های استخر‌های پرورش ماهی ایجاد و افزایش درآمد کشاورزان و استخر‌های سال اولی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه اینکه رهاسازی بچه ماهی‌ها با حمایت‌های اداره ترویج جهاد کشاورزی استان انجام شد، افزود: پیش‌بینی شده 60 تن ماهی تولید شود.

دولو با بیان اینکه امسال رهاسازی بچه‌ماهی در استان همدان 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، ادامه داد: توزیع بچه ماهی قزل آلا نیز در برنامه قرار دارد.

وی در رابطه با توزیع بچه‌ماهی بخش خصوصی نیز وارد شده و آنها نیز رهاسازی انجام می‌دهند، ادامه داد: تولید ماهی قزل‌آلا در استان همدان انجام می‌شود و استان همدان در این رابطه ظرفیت بالایی دارد که باعث شده به دیگر استان‌ها نیز صادرات داشته باشیم.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید