بازدید مدیر کل دفتر آبزیان آب شیرین از پروژه های آبزی پروری استان فارس

دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
بازدید مدیر کل دفتر آبزیان آب شیرین از پروژه های آبزی پروری استان فارس

بازدید مدیر کل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران از پروژه های آبزی پروری استان فارس

مدیر کل دفتر آبزیان آب شیرین و مهندس سمائی رئیس اداره تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی سازمان شیلات ایران برای بازدید از فعالیت های شیلات در استان به شیراز سفر کردند .

در طی این سفر2 روزه، ابتدا در ازغرفه عرضه خاویار در فرودگاه شهید دستغیب به همراه مدیر شیلات و امور آبزیان بازدید به عمل آمد، سپس درجلسه ای که با حضور بهره برداران و اعضای هیئت مدیره اتحادیه آبزی پروران فارس درخصوص آشنائی با مسائل و بررسی چگونگی رفع موانع و مشکلات مربوطه در محل شیلات فارس برگزار شد، حاضر شدند .
در این جلسه مهندس فلاحی ضمن خوش آمدگوئی به میهمانان و آبزی پروران اظهار امیدواری کرد تا با حضور این مقام مسئول در استان شاهد پیگیری مشکلات و مسائل موجود در آبزی پروری که نه تنها در استان بلکه در کشور مشکلات عدیده ای را ایجاد نموده باشیم ایشان در ادامه مباحث مربوط به وضعیت مزارع تکثیر ، بروز بیماری های ناشی از ورود تخم چشم زده و نیازهای تسهیلاتی را از اعم مسائل آبزی پروران دانستند و خواستار پیگیری برای حل مشکل از سوی سازمان شیلات ایران شدند.
در ادامه مدیر عامل اتحادیه آبزی پروران استان و نمایندگان آبزی پروران به بیان مشکلات و درخواست های خود پرداخته و مهمترین درخواست خود را توجه به بازار، مشکلات ناشی از واگذاری امور صدور مجوزها به نظام مهندسی و نهایتا قیمت بالای تولید محصولات در کشور و کیفیت بچه ماهی عنوان کرد.
شکوری نیز از اقدامات سازمان شیلات در این بین سخن گفت و تلاش در جهت تقویت مراکز تکثیر و مولد سازی را از جمله فعالیت های شیلات ایران عنوان کرد و از آمادگی سازمان شیلات در ارائه مشاوره و خدمات لازم در تمامی زمینه ها خبر داد.
در ادامه سفر از مزرعه تکثیر ماهی قزل آلای غدیر مشایخ واقع در شهرستان ممسنی بازدید به عمل آمد و فعالیت های صورت گرفته در زمینه توسعه و مکانیزاسیون و بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا در این مزرعه مورد توجه قرار گرفت.

در ادا مه این سفر و به منظور بررسی فعالیت های شیلات انجام شده در شهرستان رستم به شهرستان عزیمت و مزرعه پرورش ماهی گجستان مورد بازدید قرار گرفت .در این سفر که علاوه بر حضور مسئولین شیلات ایران ، مهندس دوقوزلو معاون مدیر کل امور اقتصادی استانداری فارس ، مهندس مقصودی مدیر عامل صندوق حمایت از بخش کشاورزی ، فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم نیز حضور داشتند از مزرعه تمام مکانیزه گجستان شهرستان رستم بازدید وراهکارهای مختلف در زمینه توسعه فعالیت های شیلات در این شهرستان خصوصا در مناطق کم برخوردار مورد بررسی قرار گرفت .همچنین طی این سفراز دستگاه انتقال ماهی ( فیش پمپ) که به همت متخصصان داخلی در کشور ساخته شده رونمائی شد لازم به ذکر است انتظار می رود با راه اندازی این سیستم با کاهش میزان استرس بر ماهی در زمان های حمل و نقل از تلفات و صدمات وارده به ماهی کاسته شود. در این زمینه شکوری از فعالیت های صورت گرفته در شیلات استان در زمینه توسعه و ترویج مکانیزاسیون و بومی سازی آن تشکر کرد و آن را در کشور مثال زدنی توصیف کرد

منبع : روابط عمومی سازمان شیلات ایران

دیدگاه خود را بیان کنید