20 واحد صید و ذبح دارای گواهینامه حلال است

سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
20 واحد صید و ذبح دارای گواهینامه حلال است

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: طی 6 ماهه نخست سال جاری سه هزار مورد استاندارد در کشور تدوین شده است.

نیره پیروزبخت در مراسم تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد قزوین که با حضور استاندار قزوین و جمعی از فعالان اقتصادی استان صبح امروز در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین رویکرد جدید سازمان ملی استاندارد استانداردسازی تمام کالاها است، اظهار داشت: در این زمینه باید تمام دستگاه‌های اجرایی پای کار بوده و این سازمان را حمایت کنند.

وی با اشاره به سیاست‌های کاری سازمان استاندارد ادامه داد: طی 6 ماهه نخست سال جاری سه هزار مورد استاندارد در کشور تدوین شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و هدفمندی مطلوب گفت: طی سال 92 در یک فرصت طلایی مطرح شد که در بخش اقتصاد مقاومتی، استانداردسازی کالاها صورت گرفت که از آن به بعد باید تمام کالاها طبق استاندارد باشد.

پیروزبخت با بیان اینکه طبق مصوبه دولت هر کالایی که وارد کشور می‌شود، باید دارای استاندارد باشد، یادآور شد: در حال حاضر یک هزار قلم کالای داخلی و یک هزار و 700 قلم کالای وارداتی مشمول استاندارد اجباری است که مسؤولان باید به این موارد توجه ویژه‌ای داشته باشند.

این مسؤول تصریح کرد: باتوجه به اینکه دولت به دنبال استانداردسازی کالاها است، ایجاد دولت الکترونیک و شفاف‌سازی آن از مواردی بود که مورد توجه قرار گرفته و فرآیندهای آن پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به فعالیت در چرخه حلال گفت: در این زمینه سالانه 20 هزار میلیارد دلار تجارت حلال در دنیا صورت می‌گیرد که حوزه گردشگری یکی از موارد آن است.

پیروزبخت عنوان کرد: باتوجه به اینکه کشور دارای ظرفیت‌های بالایی در تمام عرصه‌ها است، می‌طلبد از تجارت حلال بهره‌مند شد و ظرفیت‌های ایران را به دنیا نشان داد و در این مسیر نباید به دنبال جناح بازی‌ها و حاشیه‌ها بود.

وی با بیان اینکه ایران عضو هیأت‌مدیره محصولات حلال است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 20 واحد صید و ذبح در کشور دارای گواهینامه حلال است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: امروز این سازمان به دنبال سالم‌سازی فرآیندها و کاهش موازی‌کاری بوده و تمام کارهای سازمان ملی استاندارد مبنای خود اظهاری دارد.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید