هدفگذاری تولید 120 تنی در صنعت آبزی پروری تفرش، راهبرد محوری اقتصاد مقاومتی

یک‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
هدفگذاری تولید 120 تنی در صنعت آبزی پروری تفرش، راهبرد محوری اقتصاد مقاومتی

فرماندار تفرش گفت: در راستای راهبردهای اقتصاد مقاومتی و توسعه صنایع پاک، هدفگذاری تولید 120 تنی در صنعت آبزی پروری این شهرستان در سال جاری هدفگذاری شده که رشد چهار برابری تولید را محور قرار داده است.

علی میرزایی روز یکشنبه افزود: سند توسعه راهبردی تفرش با توجه به شعار امسال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تدوین شده و در راستای اجرای راهبردهای آن در حوزه آبزی پروری افزایش تولید، اشتغال و درآمدزایی امسال پی گرفته می شود.
وی افزود: باروری ظرفیت های اقتصاد روستایی از حلقه های مفقوده بود که دولت یازدهم با جدیت به آن پرداخت و رونق تولید و اشتغال با این رویکرد در تفرش در اولویت امور است.

میرزایی گفت: سیاست محوری در حوزه رونق تولید در تفرش، استقرار صنایع پاک و سبز است و تمامی تلاش برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنایع پاک و کم آب بر و همچنین توسعه مشاغل خانگی و محصولات کشاورزی به کار گرفته شده است.
وی بیان کرد: رویکرد توسعه صنعت پاک در شهرستان با جدیت در نشست های اقتصاد مقاومتی دنبال می شود به طوری که در 72 روستای شهرستان در کمیته های ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی، پتانسیل های هر روستا با دقت بررسی شده و ظرفیت های موثر در باروری اقتصادی در دستور کار است.
فرماندار تفرش با اشاره به تدوین افق و چشم انداز توسعه ای هر روستا اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته شناسنامه توسعه ای هر روستا را مشخص کرده است که براساس آن می توان رونق تولید و اشتغالزایی را ایجاد کرد.
وی گفت: کارگروه اقتصادی شهرستان همسو با نشست های اقتصاد مقاومتی تاکنون اقدامات موثری در زمینه توسعه صنایع مختلف به انجام رسانده است به طوری که در امر آبزی پروری با اقدامات و تدابیر انجام شده میزان تولیدات از 30 تن در سال گذشته به 120 تن در پایان سال جاری می رسد.
میرزایی تاکید کرد: توسعه پرورش قارچ، طیور و بوقلمون، صنایع دستی، تولید گل و گیاه و عرق گیری از گیاهان با جدیت در شهرستان در حال پیگیری است و طبق رویکرد اقتصادی و صنعتی شهرستان، کشت گلخانه ای و صنایع دامپروری نیز مسیر توسعه را در پیش گرفته است.
وی افزود: در کنار توسعه صنعت، احیای برخی صنایع تفرش نیز از جمله اولویت های شهرستان ست و مسائل واحدهای مشکل دار در نشست های اقتصاد مقاومتی مطرح شده و روند احیای آن ها نیز در دستور کار قرار دارد.
فرماندار تفرش با تاکید بر بهره گیری از فناوری نوین،، فن بازار و ارتباط صنعت و دانشگاه به منظور احیا و استقرار صنایع سبز و پاک در شهرستان عنوان کرد: به منظور رشد صنعت روند ارائه مجوزها تسهیل و با ارائه بسته رونق تولید بخش قابل توجهی از مشکلات صنایع رفع و زمینه استقرار صنایع جدید نیز فراهم شده است که رشد اقتصادی شهرستان را میسر می کند.
شهرستان تفرش با جمعیت بیش از 24 هزار نفر در 85 کیلومتری اراک واقع شده است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید