بیش از 6 تن ماهی و میگوی قاچاق در استان بوشهر کشف شد

دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۰ بازدید
بیش از 6 تن ماهی و میگوی قاچاق در استان بوشهر کشف شد

معاون حفاظت منابع شیلات استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 6 تن و 298 کیلوگرم ماهی و میگوی قاچاق در این استان کشف شده است.

غلامرضا آقاجری زاده روز دوشنبه افزود: از این میزان سه هزار و 110 کیلوگرم میگو به شیوه صید غیرمجاز و ممنوعه ترال (کف روب) و مابقی ماهی است که در ضمن صید میگو از آبهای استان بوشهر به صورت غیر مجاز برداشت و به بازار آمده است.
وی اضافه کرد: در این ارتباط 53مورد شناور صیاید و خودرو توقیف حمل ونقل آبزیان، 212متخلف دستگیر و 60 رشته تور، شش جفت تخته صید ترال، 17 حلقه طناب و یک دستگاه وینچ ترال کشف شده است.

آقاجری زاده بیان کرد: با توجه به اجرای طرح دریابس و ممنوعیت دریا روی تا زمان آغاز صید میگو براساس دستور مقام قضایی ماموران حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر درصورت مشاهده هرگونه تخلف و عرضه میگوی خارج از فصل صید برخورد می کند.
وی یادآور شد:برابر ماده 5 لایحه مبارزه با صید مجاز، هرگونه صید آبزیان خارج از فصل ممنوع است و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی می ‌شود.
معاون حفاظت منابع شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه دریا جزو انفال عمومی به حساب می آید انتظار می رود جامعه صیادی برای حفظ این سرمایه برای نسل های بعدی تابع قوانین و مقررات باشند و با صید بی رویه به این سرمایه ها آسیب وارد نکنند.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه در زمان حاضر 2هزار قایق بدون هویت در آبهای استان بوشهر اقدام به صید می کنند و هر روز نیز برآمار این شناورها افزوده می شود انتظار است جامعه صیادی همکاری بیشتری در زمینه شناسایی متخلفان با این معاونت داشته باشند.
آقاجری زاده افزود: یکی از موارد تخریب زیستگاه ذخائر آبزیان صید بدون مجوز بویژه صید به روش ممنوعه ترال است.
صید به روش کف روب با ادوات صیادی ترال به دلیل آسیب رساندن به صیدگاه ها، زیستگاه ها و نسل آبزیان
بجز در فصل آزادی صید میگو ( از 10 مرداد تا نیمه شهریور هر سال) مابقی طول سال در استان بوشهر ممنوع است.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید