اخبار مهم دفتر آبزیان آب شیرین معاونت توسعه آبزی پروری

شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
اخبار مهم دفتر آبزیان آب شیرین معاونت توسعه آبزی پروری

اخبار دفتر آبزیان آب شیرین معاونت توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران

به گزارش روابط عمومی سازمان شیلات ایران اخبار مهم دفتر آبزیان آب شیرین معاونت توسعه آبزی پروری به شرح ذیل می باشد:

الف: کارگاه اموزشی اصلاح نژاد ماهیان گرمابی مورخ 96/4/19 لغایت 96/4/21 با همکاری موسسه تحقیقات شیلاتی کشور،توسط اساتید مجرب کشور مجارستان و با حضور و شرکت 80 نفر از کارشناسان بخش دولتی و خصوصی برگزار شد و شرکت کنندگان با دانش اصلاح نژاد کپور ماهیان اشنایی بیشتری پیدا نمودند.
ب : اولین کارگروه تخصصی زالوی طبی با حضور نمایندگان دانشگاه تهران ، اداره کل دامپزشکی استان تهران، سازمان محیط زیست و اساتید فن در مورخ 96/4/26 در معاونت آبزی پروری برگزار شد و وضعیت تولید ، مصرف ، آموزش ، مشاوره و مسائل و مشکلات این حوزه مورد بحث قرار گرفت. گفتنی است در پایان مقرر شد که علاوه بر انجام یک کار مطالعاتی پیرامون وضعیت تولید و مصرف این آبزی در مورد شاخص ها و معیارهای انتخاب مدرسین و برنامه های مصرف و صادرات این آبزی بررسی های بیشتری صورت گرفته و در جلسات آتی به بحث گذاشته شود.
ج: به منظور بررسی پیشرفت کار مولد سازی ماهی قزل آلا و تامین تخم چشم زده در تاریخ 96/4/27 جلسه ای با حضور مدیرعامل اتحادیه سراسری ماهیان سردآبی کشور، مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های سردابی کشور و جمعی از مدیران و صاحبان مزارع عمده تکثیر ماهیان سردابی در سالن آمفی تأتر سازمان شیلات ایران برگزار سد و وضعیت تکثیر و تولید تخم چشم زده داخلی و مشکلات فراروی تولید کنندگان مورد بحث قرار گرفت. پایین بودن قیمت فروش ماهی پرورشی به عنوان مهم ترین مانع توسعه این فعالیت مورد تاکید حضار قرار گرفت و در پایان مقرر شد تا پایان هفته آینده تشکل های صنفی ذی ربط و سایر صاحب نظران نظرات تخصصی خود را در مورد نحوه مدیریت بازار تخم چشم زده به معاونت توسعه آبزی پروری ارسال نمایند.
منبع : روابط عمومی سازمان شیلات ایران

دیدگاه خود را بیان کنید