233 هزارو453 قطعه ماهی زینتی از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد

چهار‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۸۶ بازدید

233 هزارو453 قطعه ماهی زینتی از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد
مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 233 هزار و 453 قطعه ماهی زینتی زنده سال گذشته با نظارت این اداره کل به خارج از کشور صادر شده است.
دکترسیدˈ سعید حسینی ˈ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت 83 هزار و 920 کیلوگرم نیز عسل به کشورهای مالزی و یمن، دو میلیون و 276 هزار و 96کیلوگرم پا و پنجه مرغ به کشور ویتنام و هنگ کنک با نظارت دامپزشکی استان مرکزی صادر شده است.
وی ادامه داد : همچنین مقدار 596 هزار و 493 کیلوگرم پشم گوسفندی به کشور هند، چهار هزار و 77کیلوگرم کرک بزی به کشور ایتالیا و 26 هزار قطعه پولت تخم گذار به ارمنستان صادر شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: در آزمایشگاه این اداره کل با دو بخش مواد غذایی و تشخیص بیماری ها در سال گذشته 30 هزار و 798 مورد آزمایش کنترل کیفی مواد غذایی، آنالیز موادغذایی، آزمایشات سرمی طیور، آزمایشات سرمی دام ،آزمایشات میکروبی وانگلی، آزمایشات زنبور عسل و آزمایش و پایش باقیمانده های دارویی انجام شده است.

دکتر حسینی گفت: اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در راستای توسعه خدمات بهداشتی آبزیان دراین مدت تعداد 416 مورد بازدید بهداشتی و مراقبت فعال از مزارع ماهیان سرد آبی، گرمابی، حد واسط و زینتی انجام داده است.

دکتر حسینی ادامه داد: همچنین در این مدت بیش از 45 هزار مورد بازدید از فروشگاههای عرضه گوشت قرمز و سفید، مواد لبنی و ایستگاههای جمع آوری شیر صورت گرفته که تعداد 244 هزار و 589 عدد لاشه ی غیر بهداشتی دام های سبک و سنگین و طیور غیر قابل مصرف نیز ضبط و معدوم شده است و 224 پرونده به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه 613 زنبورستان عسل در استان مرکزی وجود دارد افزود: در طول سال گذشته 337 مورد بازدید کارشناسی از این مراکز صورت گرفته که 53 مورد کانون بیماری های زنبور عسل از جمله نوزوما، واروا گزارش و سه هزار و 965 مورد نمونه برداری انجام شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه 600 واحد مرغداری گوشتی، 15 مزرعه مرغ مادر، یک واحد جوجه کشی و هفتاد مزرعه مرغ تخمگذار در استان مرکزی وجود دارد ادامه داد: در دوازده ماه سال گذشته بالغ بر 27 میلیون و 131هزار و91 قطعه جوجه ریزی در مزارع طیور گوشتی، مزارع مرغ تخمگذار و مرغ مادر استان صورت گرفته است.

دکتر حسینی خاطر نشان کرد: در این مدت بالغ بر 152 میلیون و 46 هزار و 400 دوز واکسن با نظارت دامپزشکی در واحد های فعال طیور استان مصرف شده است و 449 کانون بیماری های طیور تشخیص داده شده است.

وی، مبارزه با بیماری های طیور و اجرای سیستم مراقبت از بیماری آنفلوانزای پرندگان را از دیگر فعالیت های اداره کل دامپزشکی استان مرکزی عنوان و خاطر نشان کرد: در این راستا علاوه بر تشکیل مستمر ستاد آنفلوانزای استانی و شهرستانی تعداد 15 هزار و 145 مورد بازدید از واحدهای طیور صنعتی و سنتی، مراکز عرضه پرنده، زیستگاه پرندگان مهاجر و کشتارگاه های طیور انجام شده و بالغ بر 38 هزار و 474 مورد خونگیری نیز جهت اجرای سیستم مراقبت از آنفلوانزای فوق حاد صورت گرفته است
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید