در زمان دریابست از صیادان حمایت شود

سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۶۹ بازدید
در زمان دریابست از صیادان حمایت شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: حفظ ذخایر آبزیان ضروری است اما در زمان دریابست باید با انجام اقداماتی از صیادان حمایت شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری در دیدار معاون سازمان شیلات کشور، دریا را ظرفیتی مهم برای پیشرفت و توسعه کشور و استان عنوان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت مهم خدادادی می‌تواند موجب تولید ثروت، رشد نرخ توسعه و تولید ناخالص ملی شود.

وی شناخت ظرفیت‌های دریایی، برنامه‌ریزی و مدیریت در حوزه دریا را ضروری دانست و اضافه کرد: اگر بتوانیم مدیریت طبیعی و انسانی بر روی دریا داشته باشیم در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و حتی علمی می توانیم اقتدار ایجاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه همه اقدامات و استفاده‌ها از دریا باید با حفظ ذخایر آبزیان و جلوگیری از تخریب دریا باشد تصریح کرد: در کنار طرح دریابست که در جهت حفاظت از ذخایر آبزی انجام می‌شود باید با انجام اقداماتی از صیادان که از اقشار زحمتکش جامعه هستند نیز حمایت شود.

معاون سازمان شیلات کشور هم به صید 700 هزار تنی آبزیان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در حالی که در سال 95 صیادان 630 هزار تن آبزی صید کردند این رقم سال گذشته با افزایش 70 هزار تنی همراه بود.

شاپور کاکولکی طرح دریابست را یکی از راه‌های موثر برای حفظ و افزایش ذخایر آبزیان عنوان و اضافه کرد: این طرح یک تنفس برای دریاست و در کل دنیا انجام می‌شود.

وی یادآور شد: با وجود تمام مشکلات اقتصادی، شغل صیادی یک شغل پایدار است و کمتر با ناملایمات اقتصادی روبه‌روست

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید