انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل تعاون خوزستان و سازمان شیلات

یک‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل تعاون خوزستان و سازمان شیلات

با هدف توسعه تعاونی‌های صیادی و آبزی‌پروری انجام شد؛

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان شیلات ایران خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه با هدف کمک به توسعه تعاونی‌های صیادی و آبزی‌پروری است و در این زمینه اجرای صحیح تفاهم‌نامه با شیلات را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

سعید حمید اظهار کرد: برای تحقق اهداف و سیاست‌های کلی اصل 44، تفاهم‌نامه‌ای را با هدف توسعه همکاری‌های دوجانبه اداره‌کل تعاون و سازمان شیلات ایران به منظور توانمندسازی، تقویت و توسعه تعاونی‌های صیادی و آبزی‌پروری به امضا رساندیم.

وی افزود:‌ از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به پیگیری و مرتفع کردن مشکلات تشکل‌های صیادی و آبزی‌پروری و هماهنگی و همکاری درباره تدوین برنامه‌های آموزشی موردنیاز جامعه صیادان و آبزی‌پروران اشاره کرد.

معاون تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: پیگیری مشکل بیمه، سوخت، بدهی‌های معوق، قیمت تمام‌شده محصولات و ایجاد بازار فروش محصولات صید شده شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی صیادی و آبزی‌پروری و همچنین نظارت بر مدیریت این تعاونی‌ها به منظور ارتقای توانمندی‌های آن‌ها از دیگر اهداف امضای این تفاهم‌نامه است.

حمید با بیان این‌که مهمترین وظیفه در این تفاهم‌نامه کمک به توسعه شبکه بازار تعاونی‌های صیادی و آبزی‌پروری است، گفت: می‌توانیم از طریق ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات و همچنین نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی به توسعه بازار این تعاونی‌ها کمک کنیم. از سویی دیگر می‌توان با همکاری سازمان شیلات، شرایط بهره‌مندی تشکل‌ها از غرفه‌های سازمان میادین میوه و تره‌بار را فراهم کرد.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش در توسعه و رشد تعاونی‌ها خاطرنشان کرد:‌ با بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی می‌توانیم علاوه بر ترویج فرهنگ تعاون در میان جامعه صیادان و آبزی‌پروران، زمینه پایداری و موفقیت این نوع تعاونی‌ها را ایجاد کنیم.

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید