افتتاح 114 طرح جهاد کشاورزی در کرمان به مناسبت هفته دولت

شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
افتتاح 114 طرح جهاد کشاورزی در کرمان به مناسبت هفته دولت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در هفته دولت سالجاری114 طرح آب و خاک، دامپروری، تولیدات گیاهی و صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان کرمان با ایجاد 955 شغل و هزینه کرد کل اعتباری بیش از 714 میلیارد ریال شامل 69طرح آب وخاک، 13 طرح دامپروری، 17 پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی، 12پروژه تولیدات گیاهی و 3 طرح شیلات به بهره برداری می رسند

عباس سعیدی در ابتدای هفته دولت درجمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته دولت امسال 114 طرح که شامل 69طرح آب وخاک، 13 طرح دامپروری، 17 پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی، 12پروژه تولیدات گیاهی و 3 طرح شیلات می باشند.

وی با بیان اینکه 69 طرح آب وخاک با اعتبار کل بیش از251 میلیارد ریال که 4 و 850 میلیون ریال آن از اعتبارات دولتی و 199 میلیارد ریال آورده شخصی و تسهیلات است، در هفته دولت به بهره برداری می رسد، گفت: این طرح ها شامل 41 طرح آبیاری تحت فشار، 4 باب استخر ذخیره، 12 طرح انتقال آب، 8 طرح مرمت قنات، اجرای سه طرح برقرسانی مربوط به آبیاری تحت فشار و زهکشی اراضی می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ادامه داد: چهل و یک طرح آبیاری تحت فشار با هزینه کرد اعتباری بیش از 229 میلیارد ریال که 30 میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی و بیش از 199 میلیارد ریال آن اعتبارات شخصی و تسهیلات است، در 41 باغ و مزرعه استان اجرا و 4 باب استخر ذخیره با اعتبار قریب 460 میلیون ریال که 160 میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی و 30 میلیارد ریال آن از تسهیلات است، به بهره برداری می رسد.

سعیدی بیان داشت: 12 طرح انتقال آب در شهرستان های استان با اعتبار دولتی بیش از 14 میلیارد ریال و 8 طرح اصلاح و لایروبی قنوات استان با 790 میلیون ریال اعتبار دولتی و زهکشی اراضی احمد آباد انار افتتاح می گردند.

وی با بیان اینکه در این هفته 13 پروژه دامپروری با هزینه کرد اعتباری بیش از 92 میلیارد ریال با ایجاد 49 شغل در سطح استان به بهره برداری می رسد، اذعان داشت: این طرح ها شامل 3 طرح مربوط به پرورش گاو شیری با 15 میلیارد ریال اعتبار هزینه کرد و ایجاد 14 شغل، 9 واحد مرغداری گوشتی با اعتبار کل بیش از 54 میلیارد ریال و یک واحد مرغداری تخمگذار با اعتبار 22 میلیارد ریال می باشد.

سعیدی با اشاره به اینکه استان کویری کرمان در صنعت شیلات پیشرفت خوبی نموده، عنوان کرد: در هفته دولت 3 پروژه شیلاتی نمونه در استان با هزینه کرد اعتباری بیش از 6200 میلیون ریال افتتاح و با اجرا این طرح ها 11 شغل ایجاد می گردد.

وی با توجه به تنوع محصولات استان کرمان ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی را از ضروریات این منطقه برشمرد و افزود: در این راستا 17 طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی با اعتبار کل هزینه کرد 221 میلیارد ریال که شامل 9 واحد درجه بندی و بسته بندی خرما، یک واحد بسته بندی ذرت و علوفه ، یک کارخانه تولید کنسروذرت، ، 4 واحد فرآوری و بسته بندی پسته، یک واحد تولید سوهان و گز و یک واحد تولید هیومیک می باشد، به بهره برداری می رسند و با افتتاح این طرح ها 217 شغل ایجاد در استان ایجاد می گردد.

سعیدی اظهار داشت: همچنین با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش منابع آب زیرزمینی ایجاد گلخانه ها به عنوان محیط کشت لازم می باشد که به این جهت به مناسبت هفته دولت 12 گلخانه با اعتبار کل بیش از 143 میلیارد ریال اجرا و این مهم سبب اشتغالزایی جهت 73 نفر می گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به جذب کامل اعتبارات بخش آبیاری تحت فشار استان در سال گذشته تصریح کرد: که امسال در آبیاری تحت فشار هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان وجود ندارد.

وی گفت: جهت ترویج و توسعه کشاورزی مکانیزه و بهره وری بیشتر در بخش کشاورزی، محدودیتی برای پرداخت تسهیلات خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی نداریم.

سعیدی افزود: راه اندازی کارخانه شیر خشک به ظرفیت ۳۰ هزار تن در دست اقدام است.

منبع : دانا

دیدگاه خود را بیان کنید