2 میلیون قطعه بچه ماهی در استخرهای پرورش ماهی قزوین رهاسازی شد

چهار‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
2 میلیون قطعه بچه ماهی در استخرهای پرورش ماهی قزوین رهاسازی شد

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: دو میلیون و 891 هزار قطعه انواع بچه ماهیان سردابی، گرمابی و خاویاری در استخرهای پرورش ماهی استان رهاسازی شد

ایرج رحمانی در قزوین اظهار داشت: دو میلیون و 891 هزار قطعه انواع بچه ماهیان سردابی، گرمابی و خاویاری در استخرهای پرورش ماهی استان قزوین رهاسازی شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود از این میزان بچه ماهی رهاسازی شده در منابع آبی مستعد پرورش ماهی استان، حدود دو هزار و 300 تن ماهی تولید شود.


مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: افزایش جمعیت کنونی کشور موجب افزایش نیاز به پروتئین بیشتر شده که منابع طبیعی موجود جوابگوی تأمین آن نیست بنابراین پرورش و تولید ماهی در منابع آبی مستعد نقش بسزایی در توسعه پایدار دارد.

رحمانی تصریح کرد: در حال حاضر پرورش ماهی در بیشتر کشورهای جهان متداول و در حال توسعه انجام می‌شود و در آب‌های داخلی ایران هم امکانات وسیعی در زمینه تکثیر و پرورش آبزیان با توجه به شرایط حاکم بر منطقه به وجود آمده است.

این مسؤول اضافه کرد: ظرفیت مستعد و موجود در استان قزوین سبب شده تا انواع ماهی، قزل‌آلا، تک‌گونه کپور، خاویاری و ماهیان زینتی در منابع آبی چشمه، چاه و قنوات پرورش یابد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: در راستای توسعه فرهنگ مصرف ماهی در سبد غذایی هم، این مدیریت اقدام به نظارت بر خودروهای حمل بهداشتی و صدور مجوز مراکز فروش ماهی در اطراف استان کرده است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید