میزان تولید میگو در سال ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، رشد صعودی خواهد داشت

چهار‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۹ بازدید
میزان تولید میگو در سال ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، رشد صعودی خواهد داشت

طبق بررسی اتحادیه جهانی آبزی پروری ، پیش بینی می شود که بازیکنان صنعت میگو، با رشد تولید روبه رو شوند؛ به طوری که بین سال های ۲۱۶ تا ۲۰۱۹ میزان نرخ رشد سالانه مرکب به ۴,۸ درصد برسد

به گزارش سایت "اندر کارنت نیوز"، جیمز اندرسون، استاد دانشگاه فلوریدا، در کنفرانس چشم انداز جهانی آبزی پروری در دوبلین نشان داد که انتظار می رود تولید میگو در چند سال آینده به خصوص در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ رشد خوبی داشته باشد.

این بررسی همچنین نشان داد که رشد تولید در سال ۲۰۱۷ سریعتر از سال ۲۰۱۶ است. در حالی که در سال ۲۰۱۶، رشد تولید نسبتا ثابت بود.

او گفت: " انتظار می رود هند و اکوادور عامل اصلی افزایش جهانی تولید میگو باشند. همچنین پیش بینی می شود تولید در آسیای جنوب شرقی نیز رشد کند. در طی چند سال گذشته، هند با بیش از ۱۰ درصد، افزایش چشمگیری داشته است."

وی با اشاره به آسیای جنوب شرقی، افزود: "بین سال های ۲۰۱۵-۲۰۱۹، تقریبا با رشد مرکب سالانه ۷,۷ درصد روبرو هستیم در بهترین حالت،این میزان نسبتا ثابت است و برخی معتقدند که که کمی از این رشد کاهش می یابد."

در آمریکای لاتین، اکوادور بیشترین سهم را در اختیار دارد و در حالی که کشورهای دیگر آنچنان باید شاید انتظارات را برآورده نسازند. به گفته اندرسون، اکوادور برای ۸-۹ سال گذشته بسیار خوب عمل کرده است. اما در مقابل، مکزیک و برزیل به آنچه که انتظار می رفت، عمل نکرده اند."

وی گفت :" وانامی (Vannamei :نوعی میگو که برای رنگ سفید به این نام می خوانند و بومی زیستگاه های دریایی گرمسیری شرق اقیانوس آرام است) در حدود ۷۶ درصد تولید جهانی آبزیان، تقریبا ۵ میلیون تن را تشکیل می دهد. همچنین درحال حاضر آسیا حدود ۷۱ درصد از تولید وانامی آسیا را در اختیار دارد."

با مشاهده تولید به صورت آبزی پروی (مزارع) و به صورت وحشی ، طی دهه گذشته میزان تولید مزارع بیش از نیمی از تولید میگو جهانی بوده و این درحالی است که برآورد ما حدود ۵۳ درصد است."

تهیه اطلاعات دقیق

اندرسون با تایید چالش های مربوط به تهیه اطلاعات دقیق در مورد تولید میگو ، گفت: "تهیه اطلاعات از ۱۵ سال قبل که شروع به جمع آوری داده ها کردم ، آسان تر نشده است."

طبق آمار سازمان غذا و آبزیان سازمان ملل متحد، تولید جهانی وانامی از سال ۲۰۰۲، حتی در اوج شیوع بیماری مانند سندرم مرگ و میر زودهنگام، دارای رشد بوده است. در مقابل، داده های بررسی GAA نشان داد که تولید در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

اندرسون یادآور شد:"به نظر می رسد داده های فائو نشان دهنده تاثیر بیماری ها در سراسر جهان نباشد. بنابراین می توان به وضوح عدم اطمینان در داده ها پی برد."

ترجمه: فرحناز سپهری

منبع : ایانا

دیدگاه خود را بیان کنید