هدفگذاری تولید200 هزار تن ماهی به شیوه پرورش در قفس

پنج‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
هدفگذاری تولید200 هزار تن ماهی به شیوه پرورش در قفس

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: روش های نوین برای توسعه همه بخش های شیلاتی به ویژه آبزی پروری در دستور کار قرار گرفته است

حسن صالحی چهارشنبه در بازدید از غرفه انجمن نشریات تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات اظهار داشت: یکی از اولویت های سازمان شیلات ایران افزایش سهم صیادی در آب های آزاد و اقیانوس و صید گونه های کمتر برداشت شده ، تعیین شده است.
وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، تولید 200 هزار تن ماهی به شیوه پرورش در قفس هدفگذاری شده است، تصریح کرد: تا پایان امسال قفس های نصب شده در دریاهای شمال و جنوب و آب های داخلی کشور به 530 عدد می رسد و با ایجاد ظرفیت تولید 50 هزارتن ماهی در قفس ،زمینه افزایش تولید و استغال فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان شیلات ایران درباره اقدامات انجام شده برای بومی سازی فناوری ماهی در قفس به امضای موافقت نامه با کشور نروژ اشاره کرد و گفت: مهر پارسال با حضور وزرای ایران و شیلات و امور دریایی نروژ، بیش از 10 موافقتنامه امضا شد که یکی از موافقتنامه ها مربوط به تولید لوله های مورد نیاز پرورش ماهی در قفس بود که بهمن گذشته افتتاح و امروز تولید آن وارد چرخه صنعت و نصب در دریا شده است.
رئیس سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: پارسال حدود یک میلیون 90 هزار تن انواع آبزیان در کشور تولید شد که 480 هزار تن به صورت آبزی پروری و 610 هزار تن صید ماهیان دریایی بوده است.
صالحی کاهش واردات ماهی تیلاپیا را از سیاست های سازمان شیلات ایران بیان و تصریح کرد : پارسال 10 هزار تن از این ماهی به کشور وارد شد و امسال 20 درصد کاهش واردات این گونه ماهی را خواهیم داشت.
وی افزود: همه محصولات وارداتی شیلاتی، مورد نظارت دفتر کنترل و آزمایش سازمان دامپزشکی کشور و سازمان غذا و دارو قرار می گیرد و هیچ جای نگرانی برای مصرف آبزیان وجود ندارد

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید