لزوم مسئول فنی داشتن واحدهای کشاورزی خوزستان

چهار‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
لزوم مسئول فنی داشتن واحدهای کشاورزی خوزستان

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: برابر با دستورالعمل ارسالی، تمام واحدهای کشاورزی، دامپروری و آبزی پروری باید دارای مسئولان فنی باشند

محمدرضا بهبهانی‌نژاد در اهواز اظهار کرد: برابر با دستورالعمل ارسالی، کلیه واحدهایکشاورزی، دامپروری و آبزی پروری می بایست دارای مسئولین فنی باشند.

وی افزود: بصورت تمام وقت یا پاره وقت بر نحوه تولیدمحصولات نظارت داشته باشند و گزارش نحوه تولید واحدهای تولیدی به صورت منظم به سازمان نظام مهندسی کشاورزی ارسال شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان یاد آور شد: اکنون تمام زیرساخت‌ها برای اجرایی شدن این دستورالعمل از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مهیا شده و پس از مشخص شدن کارشناسان مسئول فنی و آمادگی آنها، به واحد های تولیدی معرفی خواهند شد.

بهبهانی نژاد، بسترسازی برای اشتغال فارغ الحصیلان کشاورزی، مهندسی کردن کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی از مزرعه تا سفره، تلاش در جهت ارتقای سطح دانش، گسترش فن آوری جدید در کشاورزی و حفظ و حمایت از حقوق صنفی مهندسین کشاورزی را از مهمترین اهداف سازمان نظام مهندسی کشاورزی برشمرد و گفت: این سازمان به دنبال نظارت بر نحوه تولید محصولات کشاورزی در مزرعه بوده که این امر توسط مسؤولان فنی تحقق می‌یابد.

وی همچنین از برگزاری دومین دوره مصاحبه از پذیرفته شدگان آزمون مسئولین فنی دام، گلخانه، پرورش قارچ و گیاهپزشکی در استان خوزستان خبر داد و افزود: در این مصاحبه اعضای کمیته های فنی از پذیرفته شدگان در آزمون مسئولین فنی تولید،ارزیابی های تخصصی به عمل آورده که نتایج این ارزیابی ها به زودی اعلام می شود.

بهبهانی نژاد با اشاره به ظرفیت و توانمندی این سازمان برای توسعه کشاورزی از دستگاههای مرتبط با کشاورزی در خواست کرد: تا به علم و دانش مهندسین کشاورزی استان اعتماد کنند و با سازمان نظام مهندسی کشاورزی همکاری داشته باشند.

وی ابراز امید واری کرد: شرکت‌های فنی مهندسی کشاورزی استان خوزستان برای همکاری وهماهنگی با ادارات وارگانها و پیگیری امور شرکت‌ها، آمار دقیق شرکت‌های فنی مهندسی فعال با اطلاعات اعضاء و مدیرعامل به روز را در اختیارسازمان نظام مهندسی کشاورزی خوزستان قرار دهند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در پایان متذکر شد: شرکت‌هایی که تاکنون منحل نشده و فعال هستند، و یا تمایل به فعالیت دارند برای درج اطلاعات کامل و تکمیلی به واحد آمار و اطلاعات سازمان نظام مهندسی کشاورزی مراجعه کنند

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید