تولید 300 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در زنجان

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
تولید 300 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در زنجان

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: طی 6 ماهه سپری شده از سالجاری 300 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در این استان تکثیر و تولید شد.

منصور حقی راد روز شنبه افزود: بر اساس برنامه هدف گذاری شده برای سالجاری 500 هزار قطعه از ماهیان زینتی در این استان تولید خواهد شد.
به گفته وی، هم اکنون 20 نفر در سطح استان زنجان به طور مستقیم در تولید و تکثیر ماهیان زینتی مشغول به کار هستند.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: متقاضیان و علاقه مندان به پرورش ماهیان زینتی در استان به منظور شرکت در کلاس های آموزش و ترویج آبزی پروری در این مرکز شیلاتی ثبت نام و برای دریافت مجوز فعالیت نیز به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مراجعه کنند.

حقی راد یادآورشد: پرورش ماهیان زینتی نیازمند تجهیزات خاصی از قبیل آکورایوم پمپ های هواده، انواع فیلتر و دیگر تجهیزات است که همه وسایل مورد نیاز تجهیزات تولید داخل کشور بوده و در دسترس عموم قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: آب، گاز و برق مورد نیاز برای پرورش ماهیان زینتی در حد مصرف خانگی است.
مدیرامورشیلات و آبزیان استان زنجان، به دوره پرورش این گونه از ماهیان اشاره کرد و گفت: این دوره بر اساس گونه متفاوت است و گونه زنده زا به طور متوسط هر 15 روز و گونه تخم گذار نیز هر 2 ماه یک دفعه به فروش می رسد.
حقی راد اضافه کرد: ماهیان زینتی تولیدی این استان به بازارهای تهران و البرز وارد می شد که بازار استان قزوین نیز به این بازارها اضافه شده است.
وی افزود: در حال حاضر گونه‌های پرت، گوپی، آنجل، اسکار، مولی، زبرا، گلدفیش و دیس کس و انواع سیچلایدها از گونه‌های ماهیان زینتی تولیدی در استان زنجان می شود.
به گزارش ایرنا، ماهیان تولیدی این استان انواع ماهیان گرم آبی اعم از کپور معمولی، سرگنده، نقره ای و علفخوار، میگوی آب شیرین و شاه میگو و ماهیان سردآبی شامل قزل آلا و آزاد دریای خزر است.
استان زنجان در تولید انواع ماهیان گرم آبی و گونه قزل آلا از نوع سردآبی فعالیت دارد.
این استان در منطقه شمالغرب کشور در مقایسه با استان هایی که در این منطقه از منابع آبی چند برابری برخوردار هستند، رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را به خود اختصاص داده است.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید