آذربایجان غربی پیشرو تولیدماهیان سردآبی در کشور است

سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
آذربایجان غربی پیشرو تولیدماهیان سردآبی در کشور است

کارشناس موسسه تحقیقاتی علوم شیلات کشور گفت:۲۲طرح با هدف تولید ماهیان سردآبی و تک جنس در کشور اجرا می‌شود.

داوود ضرغام در نشست ترویجی تولید ماهیان تمام ماده که در مرکز تحقیقات آرتمیای کشور برگزارشد، افزود: موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور با همکاری معاونت ترویج کشاورزی، سازمان جهادکشاورزی ۲۲طرح را در ۶ قالب با هدف تولید ماهیان سردآبی و تک جنس در استان‌های آذربایجان غربی،مازندران، فارس و لرستان اجرا می کند.

ضرغامی آذربایجان غربی را پیشرو تولید ماهیان سردآبی دانست وتصریح کرد: باید ۵ مرکز تکثیر تخم ماهی در آذربایجان غربی با تمام تلاش تخم ماهی عاری از بیماری برای کم کردن واردات تخم ماهی تولید و تکثیر کنند.

وی یکی ازمشکلات ماهیان سردآبی را واردات بی رویه دانست واظهار کرد: در ۱۰ سال گذشته بیش از ۸۰ درصد مراکز تکثیر تخم ماهی به دلیل واردات بی رویه تخم ماهی غیرفعال شده و کشور وابستگی شدید به واردات تخم ماهی پیدا کرده که سالانه ۱۶۰۰ تن تخم ماهی واردات داریم که باید با برنامه ریزی های دقیق از وابستگی به این ماده جلوگیری کرد.

وی تولید تخم ماهی را سیاست استراتژیک ملی دانست و افزود: اصلاح نژاد قزل آلا با رشد بهترآنها و تولید ماهی تک جنسی از کارهایی است که برای تولید بهتر تخم ماهی انجام شده است.

ضرغامی ادامه داد: هدف از تولید ماهیان تک جنسی افزایش راندمان تولید ،تولید تک جنس ماهی قزل آلا و جلوگیری از بلوغ زودرس تخم ها است

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید