وزارت نیرو زمینه توسعه پایدار را فراهم کند

یک‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
وزارت نیرو زمینه توسعه پایدار را فراهم کند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: وزارت نیرو با تخصیص آب و برق به صنعت، کشاورزی، باغداری، دامپروری و شیلات، زمینه اشتغال گسترده و توسعه پایدار استان مهم و حساس کردستان را فراهم نماید

آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی ظهر امروز در جریان دیدار مسوول امور فرهنگی وزارت نیرو با ایشان اظهار کرد: علیرغم وفور نعمت آب و برق در استان کردستان اما متاسفانهمیزان بهره‌مندی این استان به ویژه در حوزه آب کم است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 85 درصد اراضی استان کردستان هنوز بصورت دیم کشت می شود، افزود: کشت این میزان اراضی دیم در استان کردستان پسندیده نیست و نیاز به حمایت وزارت نیرو دارد.

وی وزارت نیرو را مهمترین وزارتخانه در توسعه و اشتغال استان عنوان کرد و یادآور شد: وزارت نیرو با تخصیص آب و برق به صنعت، کشاورزی، باغداری، دامپروری و شیلات، زمینه اشتغال گسترده و توسعه پایدار استان مهم و حساس کردستان را فراهم نماید.

*درآمد کردستان نصف متوسط کشوری است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اقدامات وزارت نیرو در مهار آبها را بسیار خوب توصیف کرد و بیان داشت: بخشی از این آب که مورد نیاز کردستان است باید در استان مصرف شود چراکه درآمد استان نصف متوسط کشوری است در حالیکه نعمت آب مضاعف است.

آیت‌الله شاهرودی بر سرمایه‌گذاری بیشتر در عرصه آب و برق در استان تأکید کرد و گفت: باید با این منابع ارزشمند درآمدزایی صورت گرفته و در اختیار تولید قرار بگیرد تا ارزش افزوده ایجاد کند.

وی همچنین به تداوم و استمرار کار فرهنگی در این عرصه اشاره کرد و مستمر بودن آنرا لازمه تأثیرگذاری کار فرهنگی دانست.

وی در پایان اقدامات صنعت آب و برق استان کردستان را در زمینه فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مطلوب توصیف کرد.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید