جشنواره عرضه و طبخ ماهی قزل‌آلا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
جشنواره عرضه و طبخ ماهی قزل‌آلا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

مدیر شیلات چهارمحال و بختیاری گفت: دومین جشنواره عرضه و طبخ‌ ماهی‌ قزل‌آلای رنگین‌ کمان در استان برگزار می‌شود‌.

پرویز منصوری پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای ترویج‌ مصرف آبزیان و آشنایی خانواده‌ها با مزایای‌ ماهی و گنجاندن‌ آن در سبد غذایی خود جشنواره عرضه و طبخ ماهی قزل‌آلای‌ رنگین‌ کمان در استان برگزار می‌شود‌.

وی افزود: این جشنواره با همکاری اتحادیه ماهیان سردآبی، اتاق بازرگانی، سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری، فرمانداری و اتحادیه آبزی‌پروری در روز دوشنبه 21 اسفندماه سال جاری در پارک لاله شهرکرد از ساعت 13 لغایت 18 برگزار می‌شود.

مدیر شیلات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون بیش از 100 نفر برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کرده‌اند، بیان کرد: بعد از داوری غذاهای طبخ شده توسط شرکت کنندگان به 15 نفر از غذاهای برتر جوایز و لوح‌تقدیر اهداء می‌شود.

منصوری با اشاره به مصرف سرانه ماهی در بین مردم خاطرنشان کرد: سرانه مصرف آبزیان در استان حدود 7 کلیوگرم، در کشور 10.2 کلیوگرم و در دنیا بیش از 20 کیلوگرم که در تلاش هستیم مصرف سرانه در کشور ما نیز به 20 کیلو گرم افزایش یابد.

وی گفت: عدم آگهی و عدم تبلیغات درباره مزایای استفاده از ماهی علت اصلی عدم مصرف این مواد غذایی در بین مردم است بنابراین برگزاری چنین جشنواره‌های می‌تواند در آگاهی و اطلاع رسانی نقش موثری داشته باشد.

مدیر شیلات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره تصریح کرد: ایجاد فضایی با نشاط برای خانواده‌ها، آشنایی خانواده‌ها با انوع پخت ماهی، استفاده از پتانسیل‌های ‌هنر آشپزی در جهت استفاده از ماهی، آشنایی شرکت کنندگان و مردم با فواید ماهی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره در استان است.

منصوری ادامه داد: در کنار برگزاری این جشنواره نیز ماهی قزل‌آلا به صورت زنده و تازه با تخفیف ویژه عرضه و توزیع می‌شود که مردم می‌توانند از این فرصت جهت تهیه ماهی برای ایام عید استفاده کنند

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید