لاک پشت، مار آبی و سمندر لرستانی نخرید

یک‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۸۷ بازدید
لاک پشت، مار آبی و سمندر لرستانی نخرید

متاسفانه همه ساله در ایام پایانی سال عده ای از سودجویان اقدام به صید و فروش گونه های جانوری وحشی از قبیل سمندر لرستانی و کردستانی، لاک پشت آبی و انواع مارهای آبی از طبیعت می نمایند که این مورد علاوه بر تهدید جمعیت های این گونه ها در قسمت های مختلف کشور موجب انتقال بسیاری از بیماری های باکتریایی و ویروسی خصوصا در بین کودکان می گردد

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در آستانه عید نوروز هشدار داد: شهروندان محترم ضمن اینکه از خرید گونه های جانوری آبزی غیر متعارف خودداری نمایند.

مهدی صفی خانی افزود: متاسفانه همه ساله در ایام پایانی سال عده ای از سودجویان اقدام به صید و فروش گونه های جانوری وحشی از قبیل سمندر لرستانی و کردستانی، لاک پشت آبی و انواع مارهای آبی از طبیعت می نمایند که این مورد علاوه بر تهدید جمعیت های این گونه ها در قسمت های مختلف کشور موجب انتقال بسیاری از بیماری های باکتریایی و ویروسی خصوصا در بین کودکان می گردد.

صفی خانی ادامه داد: پایش های زیست محیطی در ایام نوروز به صورت مستمر ادامه دارد و با متخلفان عرضه، خرید و فروش گونه های جانوری و گیاهی برخورد قانونی می گردد.

وی تاکید کرد: شهروندان محترم از خرید گونه های جانوری آبزی غیر متعارف خودداری نمایند و به این بازار رونق نبخشند.
وی خاطرنشان کرد: همگان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و فروش گونه های مذکور، موضوع را از طریق شماره 1540 اطلاع رسانی نمایند.

وی اضافه کرد: به استناد ماده 10 قانون شکار و صید، حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آنها بدون کسب پروانه یا مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست جرم بوده و مجازات آن جزای نقدی یا حبس از یک ماه تا شش ماه تعیین شده است و ضرر و زیان بابت هر سمندر لرستانی، مار آبی و لاک پشت 3 میلیون ریال است.

وی در پایان گفت: حیات وحش کشورمان میراث گذشتگان برای نسل های آینده است، فرزندانمان را از دیدن جانوران زیبای سرزمینمان، ایران، محروم نسازیم.

منبع : همدان پرس

دیدگاه خود را بیان کنید