22میلیارد ریال به پروش دهندگان ماهی در خراسان شمالی پرداخت شد

سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۸ بازدید
22میلیارد ریال به پروش دهندگان ماهی در خراسان شمالی پرداخت شد

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال، 22 میلیارد ریال تسهیلات برای فعال سازی و رونق مزارع پرورش ماهی به تولیدکنندگان استان پرداخت شد که بیشترین مبلغ پرداختی به پرورش دهندگان ماهی شهرستان شیروان بود.

محمدعلی مصباحی سه شنبه طرح های پرورش ماهی معرفی شده به بانک های عامل را 56 میلیارد و 275 میلیون ریال عنوان و اظهار کرد: تاکنون 22 میلیارد ریال آن پرداخت شده و مابقی در دست اقدام است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار و 800 تن ماهی در استان تولید شده است، گفت: این میزان تولید در مقایسه با پارسال 25 درصد افزایش دارد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می شود، تا پایان سال جاری تولید ماهی گرمابی و سردابی در استان به 2 هزار تن افزایش یابد.
مصباحی افزود: سهمیه ابلاغ شده تولید ماهی در استان برای سال جاری به ظرفیت یکهزار و 525 تن است.
بیشترین تولید ماهی خراسان شمالی مربوط به مزارع پرورش ماهی شیروان و کمترین آن نیز مربوط به شهرستان راز و جرگلان است و عمده تولید ماهی در این استان قزل آلای سردآبی است.
سرانه مصرف ماهی در این استان برای هر فرد سالانه 7.1 کیلوگرم و میانگین کشوری برای هر فرد در سال 9.2 کیلوگرم در سال است.
هم اکنون 157 مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت دو میلیون و 690 هزار قطعه در هر دوره در این استان فعال است که از این تعداد 97 مرکز پرورش ماهی گرمابی و 62 مرکز پرورش ماهی سردآبی است.
در استان خراسان شمالی 6 هزار و 250 منبع آبی شامل رودخانه، چشمه، قنات و سد وجود دارد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید