پنج میلیون و 300 هزار قطعه ماهی زینتی در محلات تولید شد

سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۷۷ بازدید
پنج میلیون و 300 هزار قطعه ماهی زینتی در محلات تولید شد

مسئول شیلات جهاد کشاورزی محلات گفت: پنج میلیون و 300 هزار قطعه انواع ماهی زینتی در سال گذشته در این شهرستان تولید و عرضه شد که تولید این آبزیان نسبت به مدت مشابه قبل آن 52 درصد کاهش یافته است

حمیدرضا وفایی روز سه شنبه افزود: تولید آبزیان زینتی در محلات در سال 95 معادل 11میلیون قطعه بوده است.
وی، علت کاهش تولید ماهیان زینتی محلات را غیر فعال شدن 6 واحد پرورش این آبزیان به دلیل خشکسالی، نبود بازار، افزایش قیمت نهاده های تولیدعنوان کرد.
مسئول شیلات جهادکشاورزی محلات بیان کرد: آبزیان زینتی تولید شده در محلات پارسال در سطح 6 واحد پرورشی فعال و در 150 گونه بوده که در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده است.

وفایی گفت: مهمترین گونه های آبزیان زینتی پرورشی در محلات شامل پلاتر، اسکار ،گوپی دالر، پرت، دیسکوز، سنکو، مونی، فلاور و آنجل است.
وی بیان کرد: بچه ماهی های زینتی پرورشی از کشورهای تایلند و مالزی و استان های اصفهان و کاشان به کارگاه های پرورشی محلات وارد می شود و برای عرضه در بازارهای داخلی و خارجی تکثیر و پرورش می یابد.
وفایی توضیح داد: 16 درصد از ماهیان زینتی کشور در شهرستان محلات تولید می شود و این شهرستان از نظر تنوع تولید ماهیان زینتی رتبه اول کشور را دارد و از نظر میزان تولید نیز استان مرکزی پس از اصفهان در جایگاه دوم است.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی با 55 هزار نفر جمعیت قطب تولید ماهی زینتی، گل و گیاهان زینتی،سنگ نما و تریکو کشور محسوب می شود

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید