صیادان بوشهری ۳۵۰ هزار تن انواع آبزیان در اقیانوس هند صید کردند

چهار‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۷۷ بازدید
صیادان بوشهری ۳۵۰ هزار تن انواع آبزیان در اقیانوس هند صید کردند

معاون سازمان شیلات ایران با اشاره به افزایش صید آبزیان گفت: سال گذشته ۷۰۲ هزار تن انواع آبزیان در آب‌های جنوب صید شد که ۳۵۰ هزار تن آن در اقیانوس هند بوده است.

شاپور کاکولکی از واگذاری بنادر صیادی به بخش خصوصی و مشارکت این بخش در اجرای طرح توسعه‌ای آن خبرداد و اظهار داشت: با توجه به اینکه توسعه بنادر صیادی تنها با بودجه دولتی امکان پذیر نیست مشارکت بخش خصوصی برای توسعه، نوسازی و نگهداری بنادر صیادی لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه در هر 22 کیلومتر سواحل استان بوشهر یک بندر صیادی تاسیس شده خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود زمینه توسعه و نوسازی این بنادر به نحو مطلوبی با مشارکت بخش خصوصی انجام شود.

معاون سازمان شیلات ایران از افزایش صید آبزیان در خلیج فارس و دریای عمان خبرداد و خاطر نشان کرد: سال گذشته 702 هزار تن انواع آبزیان در خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند صید شد که نسبت به سال ماقبل آن 60 هزار تن افزایش دارد.

کاکولکی با اشاره به ثبت 60 هزار تن انواع آبزیان در جامعه صیادی استان بوشهر افزود: با رکودی که در صید تن ماهیان در دریای عمان توسط صیادان به ثبت رسیده پیش بینی می‌شود صید این آبزی امسال افزایش داشته باشد.

وی، به نقش مهم صید تن ماهی در اقتصادی صیادان پرداخت و افزود: سال گذشته 702 هزار تن انواع آبزیان از جمله تن ماهی در آبهای جنوب صید شد که 350 هزار تن آن در اقیانوس هند بوده است

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید