چابهار وکنارک رده اول صید ماهی ومیگو در غرب اقیانوس هند را دارند

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
چابهار وکنارک رده اول صید ماهی ومیگو در غرب اقیانوس هند را دارند

شهرستان های چابهار و کنارک با وصل شدن به آب های اقیانوسی از حجم های بالایی از دیدگاه ذخیره گاه و رشد انواع آبزیان دریایی (ماهی و میگو) بهره مند می باشند بطوریکه صیادان اکثر از ۸۰ نوع ماهی را در آب های دریای مکران صید می کند.

اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان با بهره برداری از سردخانه ۲ هزار تنی چابهار، سردخانه ۲ هــــزار تنی کنــارک و سردخانه ۲ هزار تنی زاهدان در سال ۱۳۶۰ ایجاد شده هست و نقش ارزشمندی در توسعه این منطقه داشته هست.
آآب های ساحلی سیستان وبلوچستان حجم بالایی برای صید و صیادی می باشند و علاوه بر هزار و ۴۰۰ قایق موجود اکثر از چهار هزار قایق صیادی سالها منتظر صادر کردن مجوز می باشند.
لایروبی نکردن بندرهای صیادی بریس، هفت تیر و تیس در شهرستان چابهار علت شده تا حدود ۶ هزار صیاد با مشکلات جدی مواجه باشند

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان عنوان کرد: در محدوده شهرستانهای چابهار و کنارک ۲۵ هزار صیاد فصلی و دائمی با ۲ هزار و ۳۳۰ فروند شناور صیادی(۹۳۰ فروند لنج و هزار و ۴۰۰ قایق) سالانه اکثر از ۲۵۰ هزار تن آبزیان (ماهی ومیگو) صید می کنند.

وی اهتمام کرد: صیادان چابهار وکنارک هم اینک ۳۶ درصد صید آبهای جنوب کشور، ۳۱ درصد صید کل کشور، ۲۰ درصد کل تولید آبزیان کشور (صید و آبزی پروری) را به خود تعلق داده اند و از دیدگاه آمار رده دوم صید در اقیانوس هند پس از اندونزی و رده اول صید در غرب اقیانوس هند را در اختیار دارند.
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان عنوان کرد: شهرستان های ساحلی چابهار و کنارک تأمین کننده اکثر از ۷۰ درصد تون ماهیان کشور می باشند.

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از ایرنا، سیستان وبلوچستان به خاطر گستردگی مراجع آبی دارای ۲ اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان هست که اداره کل شیلات سیستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و پشتیبانی از مراجع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال هست

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید