پرورش ماهیان خاویاری در استان‌های غیر ساحلی

پنج‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
پرورش ماهیان خاویاری در استان‌های غیر ساحلی

معاون سازمان شیلات ایران از پرورش ماهیان خاویاری در استان‌های غیر ساحلی مانند لرستان خبر داد

حمزه رستم پور در نشست اعضای کمیسیون آب، منابع طبیعی و کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سخنانی با اشاره به بازدید میدانی از پروژه‌های استان‌ها در حوزه شیلات اظهار داشت: میزان تولید آبزیان در جهان ۲۰۰ میلیون تن بوده که از این میزان ۵۲ درصد به‌صورت آبزی‌پروری و مابقی آن به‌صورت صید است. وی میزان تولید ایران در حوزه شیلات را یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: از این میزان ۴۲ درصد به‌صورت آبزی‌پروری و ۵۸ درصد به‌صورت صید و صیادی است

معاون سازمان شیلات ایران با اشاره به افزایش صید ماهی در ایران و صید ماهی در آب‌های بین‌المللی عنوان کرد: میزان صادرات ماهی ایران ۴۱۳ میلیون دلار بوده است.

رستم پور با اشاره به فعالیت ۲۲۳ هزار نفر در حوزه شیلات کشور بیان داشت: همچنین دو برابر این عدد به‌صورت غیرمستقیم در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.

وی میزان پرورش ماهی در قفس کشور را ۲۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه‌های سازمان شیلات تولید ماهیان خاویاری در استان‌های غیر ساحلی مانند لرستان است.

معاون سازمان شیلات ایران گفت: در حال حاضر صد ماهیان خاویاری در حاشیه دریای خزر ممنوع است و این امر به دلیل حفظ ذخایر ماهیان خاویاری است و در این راستا پرورش ماهیان خاویاری در استان‌های غیر ساحلی در دستور کار قرارگرفته است.

معاون سازمان شیلات ایران سرانه مصرف ماهی در دنیا را ۲۰ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: این میزان در کشور ایران ۱۰.۶ کیلوگرم است.

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید