تولید2235 تن ماهی گرم آبی و شاه میگو در زنجان

شنبه ۲ دی ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۱ بازدید
تولید2235 تن ماهی گرم آبی و شاه میگو در زنجان

مدیرامور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان آذر ماه 2 هزارو 235 تن انوع ماهیان گرم آبی و میگو در استان زنجان تولید شده است

منصور حقی راد امروز به عملکرد 9 ماهه شیلات استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: از اول سالجاری تا پایان آذر ماه 2 هزار و 190 نفر متقاضی آبزی پروری آموزش دیده به شیلات استان زنجان مراجعه کرده است.

وی با بیان اینکه 8 میلیون 617 هزار رهاسازی در 9 ماهه سالجاری انجام شده است، ابراز کرد: 430 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی از اول سال تا پایان آذر ماه در استان زنجان تولید شده است.

مدیرامور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه در از ابتدای سال تا پایان آذر ماه 3 هزارو 822 تن ماهی قزل آلا در استان زنجان تولید شده است، عنوان داشت: آبزیان مورد نیاز استان برای مصرف تامین و مابقی تولیدات به استانهای همجوار صادر می شود.

حقی راد با بیان اینکه 63 پرونده برای دریافت تسهیلات بانکی به مبلغ 51 هزارو 900 میلیون ریال با اشتغال 84 نفر تکمیل شده است، تصریح کرد: با توجه به آمار سال گذشته 2 هزارو 53 نفر در استان زنجان به آبزی پروری مشغول هستند.

وی آمار تولید ماهیان گرم آبی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در 12 مزرعه تولید ماهی گرم آبی در استان زنجان در 9 ماهه سالجاری 75 تن ماهی تولید شده است.

مدیرامور شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه در شش سد خاکی استان تا پایان آذر ماه پنج تن شاه میگو تولید شده است، ادامه داد: 265 تن ماهی در منابع آبی طبیعی و هزارو 900 تن نیز در منابع آبی نیمه طبیعی تولید شده است.

حقی راد با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تا پایان آذر ماه 2 هزارو 235 تن انواع ماهیان گرم آبی و شاه میگو در استان زنجان تولید شده است، اضافه کرد: سرانه مصرف ماهی در استان زنجان 6.5 کیلو گرم است

منبع : عصر زنجان

دیدگاه خود را بیان کنید