درخواست توقف منفجر کردن قایق های ماهیگیری غیرقانونی در اندونزی

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۴۷ بازدید
درخواست توقف منفجر کردن قایق های ماهیگیری غیرقانونی در اندونزی

برخی مقامات ارشد اندونزی از وزارت امور دریایی و شیلات این کشور خواستند تا از منفجر کردن قایق های ماهیگیری غیرقانونی که بر صنعت ماهیگیری و روابط دیپلماتیک این کشور تاثیر می گذارد، جلوگیری کند.

از سال 2014 تاکنون، صدها قایق ماهیگیری غیرقانونی از جمله قایق های چینی، تایلندی و ویتنامی در آبهای اندونزی منفجر شده اند.
شبکه خبر آسیا دراین زمینه گزارش داد: 'یوسف کالا' معاون رئیس جمهوری اندونزی معتقد است، سیاست معدوم کردن قایق های ماهیگیری غیرقانونی روابط اندونزی با دیگر کشورهای منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد.

معاون رئیس جمهور افزود: معدوم کردن قایق های غیرقانونی از نظر دولت به دلیل ایجاد نگرانی برای روابط دیپلماتیک باید متوقف شود.
پکن در سال 2015 پس از معدوم شدن یک قایق ماهیگیری چین به همراه 40 قایق دیگر توسط اندونزی، ابراز نگرانی جدی کرد.
اتاق بازرگانی اندونزی نیز روز سه شنبه هفته جاری به سیاست معدوم ساختن قایق های غیرقانونی ماهیگیری که باعث کاهش صادرات محصولات دریایی شده است، اعتراض کرد.
'یوگی پرایانتو' یکی از اعضای ارشد اتاق بازرگانی در این مورد گفت: ما خواستار توجه دولت به تاثیر جنبه های مختلف این اقدام بر تولید و افزایش سرمایه گذاری در صنعت تولیدات دریایی هستیم.
'سوزی پاجاستوتی' وزیر امور دریای و شیلات اندونزی از سال 2014 تا کنون به دلیل رویکرد جدی خود در مقابله با ماهیگیری غیرقانونی، به یکی از وزیران پرچالش این کشور شده است.
وی پیشتر گفته بود: صنعت ماهیگیری اندونزی به دلیل ماهیگیری غیرقانونی هر سال بیش از 200 میلیارد روپیه (معادل تقریبا 14 میلیون دلار) مورد ضرر و زیان قرار می گیرد.
اندونزی، بزرگترین کشور جنوب شرق آسیا در ماهیگیری به شمار می رود و مقامات آن معتقدند ماهیگیری غیرقانونی تا کنون باعث خسارت مبالغ هنگفتی به اقتصاد این کشور شده است.
'جوکو ویدودو' رییس جمهوری اندونزی پس از در دست گرفتن سکان هدایت این کشور بیش از 260 میلیون نفری قول داد در دفاع از منابع کشورش و ماهیگیران به مقابله با فعالیت های غیرقانونی ماهیگیری برخیزد.
اندونزی سال گذشته نیز ده ها قایق ماهیگیری غیر قانونی را به مناسبت گرامیداشت روز ملی این کشور منفجر کرد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید