بی سابقه بودن شوری خلیج فارس در پنجاه سال اخیر

یک‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۸ بازدید
بی سابقه بودن شوری خلیج فارس در پنجاه سال اخیر
مدیرکل دفتر زیست بوم های دریایی محیط زیست : افزایش یک و نیم درصدی شوری آب خلیج فارس در پنجاه سال اخیر بی سابقه است و تهدید زیستگاه دریایی به شمار می آید.

داوود میرشکار در حاشیه نشست معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در جمع خبرنگاران گفت: شوری آب دریا یکی از عوامل تهدید ژن و زیستگاه آبزیان حوزه خلیج فارس به شمار می آید.

وی ادامه داد: با شور شدن آب خلیج فارس زیستگاه ها و مناطق تخم گذاری لاک پشت های دریایی، آب سنگ های مرجانی ، ماهی های زینتی، استخوانی و غضروفی دریای جنوب در معرض خطر قراردارد و این در صورتی است که تمامی موارد نامبرده از گونه های در معرض خطر انقراض هستند.

میرشکار با اشاره به گرم شدن هوا و سفید شدن سنگ های مرجانی افزود: برخی از تهدیدات شوری آب مربوط به تغییر اقلیم آب و هواست که گرم شدن دمای زمین در تابستان و اواسط شهریور باعث سفید شدن سنگ های مرجانی در دریای جنوب می شود.
مدیرکل دفتر زیست بوم های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بازسازی زیستگاه های تخریب شده در جنوب کشورگفت: برخی از زیستگاه های مرجانی جزیره خارک از بین رفته که طبق فراخوان سازمان حفاظت محیط زیست برای دعوت متخصصین کشور، از تلاش های ملی و بین المللی برای بازسازی زیستگاه استفاده کنیم.
منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید