شناورهای صیادی غیرمجاز نیازمند ساماندهی

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۹ بازدید
شناورهای صیادی غیرمجاز نیازمند ساماندهی

فرماندار پارسیان گفت: به‌خوبی از ظرفیت صید و صیادی پارسیان استفاده نشده و در حالیکه صیادان روز به‌روز درحال کاهش هستند و درگذشته پنجاه فروند لنج‌صیادی فعالیت داشته اما امروز به 10 فروند شناور صیادی رسیده که این موضوع باید آسیب‌شناسی شود.

نشست محمد رادمهر امشب با مدیر کل شیلات هرمزگان با موضوع توسعه امور شیلاتی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار شهرستان پارسیان در این نشست، اظهار کرد: توسعه شیلات و پرورش ماهی در قفس از طرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی است، تقویت و حمایت صنعت آبز‌ی‌پروری در پارسیان می‌تواند این منطقه را به قطب صادرات غیرنفتی در جنوب کشور تبدیل کند.

وی افزود: شهرستان پارسیان با توجه فراوان بودن ذخایر آبزیان بهترین ظرفیت را برای توسعه شیلات و آبزی‌پروری دارد و نگاه شیلات علاوه بر آبزی‌پروری باید به سایر فعالعیت‌های دریایی از جمله ماهی در قفس و پرورش میگو معطوف باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان پارسیان خاطرنشان کرد: با توجه زیرساخت‌های موجود و شغل عمده مردم این شهرستان صید و صیادی است، اما به‌خوبی از این ظرفیت خدادادی در این شهرستان استفاده نگردیده در حالیکه صیادان روز به‌ روز در حال کاهش هستند.

رادمهر در ادامه تصریح کرد: برای‌اینکه بتوانیم رونق صیادی را در این شهرستان تقویت نمایم و ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران در بخش شیلات باشد، نیازمند صدور مجوز شناورهای صیادی از شهرستان‌های اطراف به‌صیادان پارسیانی هستیم، متاسفانه عده‌ای از شهرستان‌های اطراف به‌صورت غیرمجاز از ذخایر ارزشمند این شهرستان و سرمایه ملی بهره‌برداری می‌کنند.

رادمهر با بیان‌اینکه باید نیروی انسانی حفاظت صید در این شهرستان تقویت شود، گفت: قایق‌ها و شناورهای صیادی غیرمجاز نیاز به ساماندهی دارند و بیمه مالکین شناورهای صیادی هم دغدغه این قشر زحمتکش است باید مورد توجه قرار بگیرد و اسکله صیادی تبن هم نیاز به زیرساخت‌های لازم دارد و تعداد زیادی از صیادان در آن بندر فعالیت دارند.

در پایان سید پرویز محبی مدیرکل شیلات هرمزگان بیان داشت: توسعه پرورش مگیو و ماهی و آبزی‌پروری یکی از سیاست‌های شیلات ایران است که نقش راه همه ماست و این بخش عمده مشکلات را پیگیری و مرتفع خواهیم کرد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید