رفع مشکلات شیلات هرمزگان با هدف ایجاد اشتغال پایدارو پشتیبانی از صنعت صیادی

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
رفع مشکلات شیلات هرمزگان با هدف ایجاد اشتغال پایدارو پشتیبانی از صنعت صیادی

استاندار هرمزگان گفت: بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی شیلاتی مانند کارخانجات تن ماهی در استان، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، پشتیبان صنعت صیادی استان خواهد بود

فریدون همتی یکشنبه شب در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان که در شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت:در استان هشت واحد تولید تن ماهی و فرآورده های شیلاتی وجود دارد که اکنون پنج واحد فعال هستند .
وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، مقرر شده با اختصاص تسهیلات و رفع موانع، همه واحد‌های این صنعت با ظرفیت بالا به تولید بپردازند.

استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت های شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس، اضافه کرد: این واحد ظرفیت سالانه تولید 60 میلیون قوطی تن ماهی دارد و اشتغال خوبی برای مردم بومی ایجاد کرده است.
همتی با اشاره به مشکلات تامین اجتماعی و مالیاتی کارخانه فرآورده های شیلاتی بندرعباس، افزود: نیاز است ادارات کل تامین اجتماعی و امور مالیاتی همکاری بیشتری را با واحدهای تولیدی داشته باشند.
استاندار هرمزگان نیاز آب واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی را ضروری دانست و بیان داشت: با توجه به ضرورت ایجاد شده، تامین آب شهرک‌های صنعتی شماره یک و دو بندرعباس توسط شرکت آب و فاضلاب استان باید ظرف مدت شش ماه آینده از ایستگاه چهچکور انجام شود.
همتی تصریح کرد: منابع مالی 10 میلیارد تومانی برای تامین آب این شهرک‌ها تصویب شده و با توجه به انتخاب پیمانکار باید در مدت شش ماه آب مورد نیاز این شهرک‌ها تامین شود.
وی اظهار کرد: درخواست صدور مجوز تبدیل ضایعات ماهی به پودر ماهی با توجه به تکنولوژی روز توسط شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس و با نظارت اداره کل شیلات استان، بلامانع است و اداره کل محیط زیست نسبت به صدور مجوز آن اقدام کند.
در این نشست 700 میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی و رونق تولید واحد‌های شناورسازی و تولید آجر در استان هرمزگان مصوب شد که بانک‌های عامل باید آن را پرداخت کنند.
شرکت فرآورده های شیلاتی بندرعباس قدیمی ‌ترین کارخانه تولید تن ماهی در کشور است که با بیش از 180 نفر نیرو و ظرفیت سالانه تولید 60 میلیون قوطی تن ماهی و فرآوری هزار و 200 تن میگو و آبزیان در شهرک صنعتی شماره دو بندرعباس فعالیت دارد.
این شرکت از ابتدای سال بیش از 600 هزار دلار صادرات داشته است که تا پایان سال صادرات این شرکت به یک میلیون دلار می‌رسد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید