15هزار تن میگو پرورشی در هرمزگان تولید شد

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
15هزار تن میگو پرورشی در هرمزگان تولید شد

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: 15هزار تن میگو پرورشی سال جاری در مزرعه های پرورش میگوی بخش خصوصی) این استان تولید و به بازارهای هدف عرضه شد.


سید پرویز محبی روز دوشنبه اظهار کرد: این میزان میگوی تولیدی درهمسنجی با سال گذشته 5 هزارتن افزایش را نشان می دهد.
وی افزود: سال گذشته 10 هزار تن میگو از مزرعه های پرورشی این استان برداشت شد که افزون بر 70درصد آن به خارج از کشور صادر شد.
مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به ارتقای مثبت شاخص های تولید میگوی پرورشی در این استان ابراز داشت: در 4 سال گذشته میزان تولید میگوی پرورشی از سه هزار و200تن در سال 93 به 15 هزار تن در سال جاری افزایش یافته است.

محبی، وسعت مزارع پرورش میگوی هرمزگان را در سال جاری سه هزار و 600هکتار عنوان کرد و از افزایش وسعت مزرعه ها، استفاده از شبکه های هوادهی و غذا دهی خودکار و هم چنین خدمات بهداشتی بعنوان دلایل اصلی افزایش تولید میگو در این استان نام برد.
در اطلاعات منتشر شده شیلات ایران آمده است: همه ساله افزون بر80 درصد از میگوهای تولید شده در مزرعه های پرورشی هرمزگان به خارج از کشور صادر می شود به طوری که سال گذشته 30میلیون دلار ارز آوری داشته و پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به حدود 50 میلیون دلار افزایش یابد.
دراین اطلاعات ازکشورهای امارات متحده عربی، عمان، ویتنام، فرانسه، اسپانیا، روسیه، کویت، هنگ کنگ و لبنان بعنوان وارد کننده عمده میگوهای پرورشی هرمزگان نام برده شده است.
میگوی پرورشی درمزرعه های هرمزگان از نوع وانامی است که تولید آن از سال 88به صورت آزمایشی درسطح 20 هکتار آغاز شده و تاکنون نتایج مطلوبی داشته است.
کارشناسان شیلات از کاهش هزینه های غذایی، ضریب رشد و بازماندگی بالا، مقاوم بودن به بیماریها و داشتن دوره رشد کمتر بعنوان مهم ترین ویژگی های میگوی وانامی نام برده اند.
صنعت شیلات و آبزیان از قدیمی ترین راه های درآمد مردم ساحل نشین جنوب از جمله هرمزگان محسوب می شود که در صورت توجه دولتمردان و حمایت از بخش خصوصی می تواند بعنوان محور توسعه هرمزگان کمک زیادی به بنیه اقتصادی مردم باشد.
استان هرمزگان با دارا بودن 9سایت پرورش میگوی فعال وسطح زیر کشت سه هزارو 600 هکتار(امسال) و تولید سالانه بیش از15هزار تن رتبه اول در بین استان های تولید کننده میگوی پرورشی کشور را دارد.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید