تخلیه 200 تن ماهی صنعتی در یک روز در بنادر صیادی چابهار

پنج‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
تخلیه 200 تن ماهی صنعتی در یک روز در بنادر صیادی چابهار

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات سیستان و بلوچستان از تخلیه 200 تن ماهی صنعتی در یک روز در بنادر صیادی چابهار خبر داد.

تخلیه 200 تن ماهی صنعتی در یک روز در بنادر صیادی چابهار، مقدار 200 تن ماهی صنعتی گیدر و هوور که توسط 3 فروند شناور لنج صیادی استان صید شده اند پس از بازگشت از آبهای دور در بنادر صیادی هفت تیر، رمین و پسابندر چابهار اقدام به تخلیه ماهی کردند.


مهرداد میرزایی در این زمینه اظهار کرد: خوشبختانه امسال صیادان استان نسبت به سال گذشته از وضعیت خوبی برخوردار بوده و با برنامه ریزیهای انجام شده مشاهده می شود که تاکنون شناورهای لنج صیادی پس از بازگشت از دریا با مقدار قابل توجهی ماهی صید شده برمی‌گردند.

وی ضمن اشاره به سخت بودن شغل صیادی عنوان داشت: صیادان این استان تا حدود 2000 مایل به مدت بیش از 2 ماه دریاروی میکنند و با خطرات مختلفی نیز روبرو هستند که این میزان صید و پیمودن این مسیر طولانی حاکی از سخت کوشی و عزم مردم این خطه از کشور است و شایسته تقدیر است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: این مقدار ماهی صید شده توسط 3 فروند شناور لنج هرکدام با اشتغالزایی بین 20 تا 25 نفر انجام شده و این روند بازگشت برای سایر شناورها و تخلیه آنها بصورت روزانه در همه بنادر صیادی استان ادامه دارد.

میرزایی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزیهای انجام شده و تلاش صیادان استان در سالهای 94 با میزان 231 هزار تن و سال 95 با حدود 251 هزار تن موفق به کسب رتبه نخست صید در کشور شده ایم و امسال نیز با توجه به مشاهده وضعیت موجود پیش‌بینی می‌شود که میزان صید از رشد خوبی برخوردار باشد.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید