پنج اسکله جدید پشتیبانی پرورش ماهی در فقس در مازندران ساخته می شود

شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
پنج اسکله جدید پشتیبانی پرورش ماهی در فقس در مازندران ساخته می شود

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریا نوردی مازندران گفت که پنج اسکله جدید پشتیبانی پرورش ماهی در قفس های دریایی در این استان ساخته می شود

محسن مصطفایی روز شنبه افزود که برای ساخت این اسکله ها با شیلات ، حفاظت محیط زیست ، آبیاری و دریابانی هماهنگی های لازم انجام شده و منتظر صدور مجوز هستیم .
وی از جانمائی این اسکله ها در هفت نقطه ساحلی در استان خبر داد و گفت که این اسکله ها بر اساس پلان بندی باید در شهرستان های نوشهر، چالوس ، تنکابن ، جویبار و محمود آباد ایجاد شود و طبق اسناد موجود عملیات مطالعاتی ژئوتکنیکی ساخت اسکله ها دراین مناطق در حال انجام است.

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت که امسال سازمان بنادر یک مورد مجوز ساخت اسکله پشتیبانی پرورش ماهی در قفس برای منطقه ساحلی ' لاریم ' شهرستان جویبار صادر کرده است که ساخت 2 موج شکن و راه دسترسی از مشخصات این طرح است .
وی پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری مجوز ساخت اسکله های دیگر هم نهائی شود.
اسکله های پشتیبانی با مشخصات فنی مانند نصب قفس ، حمل بچه ماهی ، شبکه غذا دهی ، تخلیه و بارگیری ماهیان صید شده، پهلوگیری لنج ها و نیز شبکه نگهداری و سردخانه ای ساخته می شود.
طرح پرورش ماهی در قفس های دریایی از اواخر دهه 80 در مازندران در دستور کار قرار گرفت .
طبق سیاست های ابلاغی سازمان شیلات باید تا پایان امسال حدود 100 قفس دریایی با سرمایه گذاری حدود 530 میلیارد ریال و تولید سالانه سه هزار و 500 تن در مازندران ایجاد شود

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید