ناوگان شناورهای جامعه شیلاتی کشور فرسوده‌ است

دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
ناوگان شناورهای جامعه شیلاتی کشور فرسوده‌ است

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه شناورهای قبلی جامعه شیلاتی کشور هم در آب‌های دریای خزر و هم در خلیج فارس و دریای عمان ناوگان فرسوده‌ای بود، گفت: سهم استان خوزستان از شناورهای تندرو افزایش می‌یابد

نبی‌الله خون‌میرزایی عصر امروز در آیین تحویل و به آب‌اندازی سه شناور تندرو گلف 25 فوت در آب‌های ساحلی این شهرستان اظهار کرد: یگان حفاظت منابع دریایی استان خوزستان امروز با تجهیز به سه شناور تندرو ظرفیت فنی و تخصصی خود را در زمینه پایش منابع، زیستگاه‌ها و ذخائر دریایی به منظور حفظ زمینه اشتغال جامعه صیادی را افزایش داد.

وی افزود: پهنه دریایی استان خوزستان و محدوده‌ای که مورد مراقبت یگان حفاظت منابع دریایی است محدوده بسیار گسترده‌ای است و نیازمندی‌های فنی و تجهیزاتی یکی از نیازمندی‌های اساسی این مجموعه است.

مدیرکل شیلات خوزستان عنوان کرد: خوشبختانه با تمهیدات لازمی که در سازمان شیلات توسط ریاست سازمان و حوزه معاونت تخصصی صید و فرماندهی یگان حفاظت مرکز دیده شده در قالب قراردادی که با وزارت دفاع منعقد شد امروز شناورهای گلف 25 فوت 100درصد تولید داخل، تحویل و به آب انداخته شدند.

خون‌میرزایی گفت: در واقع ساخت این شناورها در داخل کشور گوشه‌ای از موضوع تکیه بر تولید داخلی است که مصداق بارز اقتصاد مقاومتی بوده و امروز به منصه ظهور رسید و اداره کل شیلات خوزستان از این ظرفیت برخوردار شد.

وی اظهار کرد: یکی از نیازمندی‌های اساسی یگان حفاظت منابع دریایی بحث شناورها است. شناورهای قبلی جامعه شیلاتی کشور هم در آب‌های دریای خزر و هم در خلیج فارس و دریای عمان ناوگان فرسوده‌ای بود که با این تمهیدی که در قرارداد کلی که بین سازمان شیلات و وزارت دفاع منعقد شد مقرر شد که هفت استان ساحلی کشور به شناورهای تندرو مجهز شوند.

مدیرکل شیلات خوزستان افزود: با نگاه مساعد یگان حفاظت منابع دریایی مرکز به آب‌اندازی این شناورها از استان خوزستان آغاز و در حال حاضر سه فروند شناور تندرو گلف 25 فوت تحویل یگان حفاظت منابع دریایی بندر ماهشهر شد.

خون‌میرزایی بیان کرد: در مراحل بعدی نیز حداقل چهار فروند دیگر از این نوع شناور تحویل استان می‌شود و گام به گام به تعدادی که این قرارداد گسترش می‌یابد تعداد بیشتری شناور از وزارت دفاع دریافت و سهمیه مجددی برای خوزستان منظور خواهد شد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید