اقتصاد دریا محور یک فرصت برای مازندران است

چهار‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۸ بازدید
اقتصاد دریا محور یک فرصت برای مازندران است

استاندار مازندران در مراسم کلنگ زنی اسکله پشتیبانی ماهیان در قفس در جویبار اظهار کرد: دریا یکی از فرصت‌های استان مازندران است که از طریق آن می‌توان اقتصاد دریا محور را با سرمایه‌گذاری در بخش آبزی‌پروری فعال کنیم.

محمد اسلامی در مراسم کلنگ زنی اسکله پشتیبانی از ماهیان در قفس در شهرستان جویبار گفت: کارها اگر مبانی علمی نداشته باشد موفق نخواهد بود و این پروژه از مرحله تحقیقاتی و مطالعاتی به مرحله عملیاتی و اجرایی درآمده که دارای پشتوانه علمی خوبی است.

وی بابیان اینکه یکی از فرصت‌های استان مازندران توجه به دریا است اظهار کرد: باید به دنبال اقتصاد دریا محور باشیم و با سرمایه‌گذاری در بخش آبزی‌پروری این اقتصاد را فعال کنیم.

استاندار مازندران بیان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون رشد آبزی‌پروری تصاعدی بوده است که می‌تواند هم منفعت مالی و هم رشد نرخ اشتغال را به همراه داشته باشد.

اسلامی افزود: باید از همه ظرفیت‌های دریا بهره‌برداری کنیم که بر روی این موضوع در برنامه ششم توسعه تأکید شده است.

وی بابیان اینکه باید بستر رودخانه‌ها را برای تخم‌گذاری ماهی آماده کنیم گفت: رودخانه‌ها متصل به دریا باید لایروبی شود و از ورود فاضلاب یا شیر آب‌های صنعتی و خانگی به رودخانه‌ها جلوگیری کنیم.

استاندار مازندران احداث این اسکله پشتیبانی را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: این پروژه می‌تواند در اشتغال‌زایی، صنایع تبدیلی، بازار پایدار نقش مهمی را داشته باشد.

اسلامی افزود: با این طرح می‌توانیم به بازآفرینی ذخیره منابع آبزیانی که در معرض خطر هستند کمک کنیم.

وی هدف‌گذاری صادرات استان را 3 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: پایان برنامه ششم توسعه، استان مازندران باید به صادرات 3 میلیارد دلاری برسد که با استفاده از ظرفیت دریا می‌تواند محقق شود

منبع : جویباران

دیدگاه خود را بیان کنید