ایران رتبه بیستم جهانی در حوزه آبزی پروری دارد

چهار‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
ایران رتبه بیستم جهانی در حوزه آبزی پروری دارد

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به فعالیت خوب و چشمگیر ایران در حوزه آبزی پروری ، گفت که کشورمان در این بخش رتبه بیستم در جهان را دارد.

حسین عبدالحی روز چهارشنبه در آغاز عملیات اجرایی پروژه پشتیبانی پرورش ماهی در قفس در منطقه لاریم جویبار ، افزود : تولید 10 هزار تن ماهیان خاویاری در کشور به عنوان یکی از دستاوردهای درخشان در دولت تدبیر و امید می توان ذکر کرد .
وی ادامه داد : در حالیکه در دیگر کشورها ، صید بی رویه ماهی را شاهد هستیم با اقدامات صورت گرفته در حوزه حفاظت و تکثیر ماهیان ، خوشبختانه در کشور این رویه کنترل شده است .

معاون توسعه آبزی پروری شیلات ایران به وجود بیش از 85 مزرعه پرورش ماهی در کشور اشاره کرد و گفت : مازندران به عنوان قطب تولید ماهیان خاویاری در کشور به شمار می رود که اولویت فعلی دولت توسعه پرورش ماهیان در قفس است .
عبدالحی ادامه داد : گونه اصلی تولید ماهی در مازندران نوع قزل آلا است که از لحاظ اقتصادی بسیار توجیه پذیر است .
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های مالی و نیروی انسانی شرکت های بزرگ برای پرورش ماهیان در قفس ، افزود : سرانه مصرف ماهی در کشور یازده کیلوگرم است این در حالیست این رقم در جهان 20 کیلوگرم است.
معاون سازمان شیلات کشور گفت : برای افزایش 2 کیلوگرم سرانه مصرف ماهی هر ایرانی به تولید 200 هزار تن ماهی نیاز است .
وی با اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید تولید میگو در کشور 10 هزار تن بود، افزود: این رقم در سال جاری به 32 هزار تن رسیده است.
عبدالحی از رشد 300 درصدی تولید میگو به عنوان دیگر دستاورد دولت تدبیر و امید در حوزه شیلات نام برد .
در این مراسم عملیات اجرایی پشتیبانی پرورش ماهی درقفس در جویبار آغاز شد که به گفته مدیر کل شیلات مازندران 310 میلیارد ریال هزینه اجرای این طرح است .
حسینعلی رستمی افزود : با به بهره برداری رسیدن این طرح زمینه اشتغال برای بیش از پنج هزار نفر فراهم می شود .
وی ادامه داد: این مرکز ظرفیت تولید 900 تن گوشت و 50 تن خاویار را خواهد شد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید