يکي از فرصت هاي اصلي مازندران توجه به درياست

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
يکي از فرصت هاي اصلي مازندران توجه به درياست

در دولت تدبير و اميد، پرورش ماهي در قفس رشد تصاعدي ارزشمندي داشته است / استفاده از دريا و فرصت هاي آن از تکاليف مهم است.

محمد اسلامي، استاندار مازندران در مراسم کلنگ زني اسکله پرورش ماهي در قفس لاريم جويبار، ياد و خاطره امام راحل و شهداي والامقام انقلاب اسلامي را گرامي داشت و ياد آور شد: طرح ها و پروژه هاي با ارزش نبايد بخاطر مضايق اعتباري تعطيل شود.
استاندار با تاکيد بر اين که مرکز مطالعات و کار پژوهشي بايد پيوسته و متصل به کار اجرايي باشد، خاطر نشان ساخت: اگر مباني و ريل گذاري يک طرح علمي نباشد با موانعي روبرو مي شود که نمي توان با مديريت بسادگي از پيش رو برداشت.

مقام عالي دولت در استان، با اشاره به اين که پژوهش بايد هميشه پيشتاز و بستر ساز باشد و مسير کار را هموار نمايد، اظهار نمود: استان همواره از پژوهش به عنوان بستر علمي در راستاي شکوفايي اقتصادي مازندران حمايت مي نمايد.
استاندار با اشاره به اين که يکي از فرصت هاي اصلي مازندران توجه به درياست، گفت: اقتصاد دريا محور، سرمايه گذاري در درياست و يکي از سرفصل هاي دريا، آبزي پروري است.
اسلامي با بيان اين که در دولت تدبير و اميد، پرورش ماهي در قفس رشد تصاعدي ارزشمندي داشته است، افزود: پرورش ماهي در قفس هم درآمدزا و هم اشتغالزاست و اگر درست مديريت شود و ظرفيت هاي ترکيبي و لجستيک براي رساندن به بازارهاي هدف داشته باشد، مي تواند توليد و اشتغال را پايدار کند و در توسعه و رونق اقتصادي نقش موثر داشته باشد.
وي با اشاره به اين که متاسفانه از دريا عقب نشيني کرديم در حاليکه دريا، آغاز حرکت است، تصريح نمود: استفاده از دريا و فرصت هاي آن از تکاليف مهم است و در برنامه ششم توسعه به آن تصريح شده است و در شمار سياست هاي کلي نظام و مورد تاکيد مقام معظم رهبري است و دولت دکتر روحاني بر آن اهتمام ويژه دارد.

استاندار با بيان اين که رودخانه هاي استان براي تخم ريزي بايد لايروبي شود تا ذخاير خود را تقويت کنيم، گفت: با تقويت ذخاير و ايجاد سايت پشتيباني، کل عمليات در حوزه شيلات، داراي فعاليت جانبي، صنايع پشتيبان، اشتغالزايي فراگير و بازار پايدار خواهد شد.
مقام عالي دولت در استان، با اشاره به اين که صادرات استان را بايد پايدار کنيم تا در سايه آن اشتغال و توليد پايدار شود و شيلات در اين راستا نقش موثري مي تواند داشته باشد، خاطر نشان ساخت: بايد جهادي و انقلابي کار کنيم و از هدف خود کوتاه نياييم و در جهت رضاي الهي تلاش کنيم.
وي با اشاره به اين که حجم آلاينده هايي که وارد دريا شده به ذخاير آبزي بويژه ذخاير خاوياري آسيب زده است، گفت: در 4 سال گذشته به اين موضوع توجه ويژه شده و سرمايه گذاري براي بازآفريني اين ذخاير دارد صورت مي گيرد و با پروژه هايي که دارد دنبال مي شود ان شاء الله مازندران را به ترازي بالاتر از از گذشته در توليد و عرضه خاويار برساند.
استاندار با بيان اين که تسهيلاتي که براي پرورش ماهي وجود دارد جوانان را براي پرداختن به اين کار جلب نموده است، تصريح کرد: با اين حمايت و گرايش مردم به اجراي اين طرح ها هم اشتغال مناسبي ايجاد شدهة هم توليد پايدار خواهد شد و هم آينده خوبي براي اين فعاليت پيش بيني مي شود

منبع : آریا

دیدگاه خود را بیان کنید