تولید سالانه 12 میلیون ماهی زینتی در البرز

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۱ بازدید
تولید سالانه 12 میلیون ماهی زینتی در البرز

مدیر شیلات و امور آبزیان استان البرز از فعالیت 24 مرکز پرورش ماهیان زینتی در سطح استان البرز با تولید سالانه 12 میلیون قطعه ماهی خبر داد

لاله ضیائیان درباره این خبر گفت: فعالیت تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان البرز یکی از فعالیت‌های مهم آبزی پروری است که با حضور تولید کنندگان مطرح کشوری در 24 مرکز در سطح استان انجام می‌شود.

ضیائیان افزود: در این 24 مرکز سالانه 12 میلیون قطعه ماهی زینتی در 100 گونه مختلف تولید می‌شود که باعث شده البرز رتبه ششم تولید ماهیان زینتی کشور را به خود اختصاص دهد.
وی ادامه داد: کیفیت تولیدی در این بخش قابل توجه بوده و در سال‌های گذشته علاوه بر تامین نیازهای داخلی بخشی از تولیدات، به کشورهای عراق، افغانستان و ترکیه صادر شده است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان البرز عنوان کرد: نیاز به سرمایه کم، مصرف کم آب، اشتغالزایی بالا( به ازای هر 25 هزار قطعه یک نفر اشتغالزایی )، قابلیت اجرا در فضای کوچک و در قالب مشاغل خانگی، داشتن بازار داخلی و خارجی از جمله شاخصه‌های مثبت فعالیت در حوزه پرورش ماهیان زینتی است، دریافت کنندگان مجوز در این بخش می‌توانند از تسهیلات اعتباری جهت احداث مراکز استفاده کنند.
ضیائیان تصریح کرد: توسعه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی می‌تواند نقش مهمی در افزایش تولید، ارتقاء درآمدهای استان، گسترش صادرات و ارز آوری و اشتغال زایی را به دنبال داشته باشد و این بخش از فعالیت‌ها مزیت تولیدی و اقتصادی برجسته‌ای دارد که در سایه حمایت جدی از این حوزه و با رفع پاره‌ای از مشکلات موجود قطعا در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تاثیر بسزایی خواهد داشت.
منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید