سهم 3.2 درصدی کهگیلویه و بویراحمد در تولید آبزیان کشور

پنج‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
سهم 3.2 درصدی کهگیلویه و بویراحمد در تولید آبزیان کشور

رئیس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد 3.2 درصد از محصولات آبزی کشور را تولید می‌کند

گردهمایی محققین معین منطقه دو کشور که صبح امروز با حضور استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، چهار محال بختیاری و اصفهان به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج آغاز به کار کرده بود عصر امروز به کار خود پایان داد.

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم اظهار کرد: کشت‌های بی‌رویه، آب و خاک را نابود کرد که متولیان امر در حوزه کشاورزی باید تلاش کنند حلقه مفقوده در بخش کشاورزی را پیدا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دانش و استفاده از علم پیشران در حوزه کشاورزی است، افزود: استفاده از علم روز در حوزه کشاورزی منجر به تولید ثروت در این حوزه می‌شود.

وی عنوان کرد: برای اینکه آب و خاک با علم و دانش پیوند بخورد باید به جامعه آگاهی داده شود در غیر اینصورت باید حاکمیت اعمال شود.

جعفر گوهرگانی معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این گردهمایی بیان کرد: ایده‌هایی در بخش کشاورزی دیده می‌شود که تا حدودی آثار و برکات این ایده‌ها قابل مشاهده است.

وی با اشاره به پایین بودن واحد سطح در اراضی کشاورزی گفت: آمار سطح زراعی و همچنین سطح باغات یکسان نیست و وضعیت زراعت با واقعیت هماهنگ نیست.

در ادامه این مراسم عباس صلاحی اردکانی رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 17 درصد محصولات زراعی و 20 درصد محصولات باغی توسط استان‌های منطقه دو کشور تولید می‌شود.

وی با اشاره به سهم استان‌های منطقه دو در تولید آبزیان گفت: چهارمحال و بختیاری 4.3 درصد، کهگیلویه و بویراحمد 3.2 درصد، فارس 2.1 درصد، هرمزگان 2.2 درصد، بوشهر 2 و اصفهان 1.3 درصد محصولات آبزی کشور را تامین می‌کنند.

این مسؤول تصریح کرد: 277 محقق معین در استان‌های منطقه دو کشور وجود دارد که 32 نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد، 30 نفر در چهارمحال و بختیاری، هرمزگان 31 نفر، 34 نفر در بوشهر، 95 نفر در استان فارس و 76 محقق معین در استان اصفهان مشغول هستند.

اردکانی تصریح کرد: بیشترین محققان در حوزه آب و خاک، زراعت، باغبانی و گیاه پزشکی به فعالیت مشغول هستند

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید